شهرستان ها

شعب اخد رای در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ درصد افزایش یافته است

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد شعب اخذ رای در استان به دلیل شرایط کرونا و برای سلامت و راحتی مردم، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و ۴۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: کهگیلویه بویراحمد به لحاظ احراز هویت و صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستاها در این دوره از انتخابات، شاخص کشور است.

کلانتری تصریح کرد: از مجموع چهار هزار و ۵۵۶ نفر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی روستاها، ۱۱۳ نفر انصراف دادند و ۱۳۶ نفر رد صلاحیت شده و جمعاً ۹۷ درصد احراز صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی گچساران و باشت از ۲۰ خردادماه جاری شروع می‌شود و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد و قبل از این روزها تبلیغات انتخاباتی غیرقانونی است.

استاندار اظهار داشت: ۶۹۹ روستای استان شورای سه نفره و ۷۱۹ روستا در استان به حد نصاب شورای اسلامی رسیده‌اند که از پنج تا ۲۰ نفر برای هر کرسی شوراهای اسلامی در روستاها به رقابت می‌پردازند.

کلانتری بیان داشت: ۶۴۸ نفر نامزد انتخاباتی ۱۸ شهر استان بوده که ۳۰ نفر رد صلاحیت شده و ۹۶ درصد کاندیداها نیز تأیید صلاحیت شده‌اند و این تعداد کاندیدا برای ۹۶ کرسی و به ازای هر کرسی هفت نفر رقابت می‌کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا