شهرستان ها

شفاف‌سازی مبادلات در دستور کار است/ لزوم بهبود هماهنگی‌ها

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه شفاف سازی مبادلات در دستور کار است، گفت: با این اقدام میزان تولید، توزیع و قیمت کالاها برای جامعه به عنوان یک ضرورت اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه اجرای طرح شفاف سازی مبادلات در دستور کار است، ابراز داشت: آحاد مختلف جامعه حق دارند که از میزان تولید، توزیع و قیمت کالاها مطلع باشند چرا که برای حل مشکلات و نیازهای جامعه به آن نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه شفاف سازی مبادلات راهبردی‌ترین شاخص اصلاح ساختارها در نظر گرفته شده است، افزود: برای رسیدن به این مهم می‌بایست هماهنگی‌ها به ویژه از دستگاه‌های اجرایی به بدنه اصلی منتقل بیشتر شود.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه می‌توان در این راستا از ظرفیت سایر نهادها نیز بهره برد، ابراز داشت: در حال حاضر این اقدام به خوبی صورت نمی‌گیرد و بیم آن می‌رود که در صورت اجرا از بهره‌وری لازم برخوردار نباشیم لذا ابتدای امر یک هم راستایی باید انجام شود.

تشنه دل با بیان اینکه راهبری صنعت و معدن در استان سمنان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها وجود معادن در شهرستان‌های استان و نبود کارخانه‌های فرآوری است که اگر زیرساخت‌های لازم در این خصوص تأمین شود قطعاً سهم بسیار خوبی را در ارتقا آمار اشتغال ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رشد صادرات استان بالاتر از میانگین کشوری ارزیابی شده است، افزود: طبق آمار و ارقام در حوزه صادرات کالا از مبادی استان سمنان طی سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل با رشد ۵۴ درصدی مواجه هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا