شهرستان ها

شفافیت عامل دوری کاندیداها از حاشیه

قزوین – مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) با بیان اینکه شفافیت کاندیداها را از حاشیه دور می‌کند، گفت: کاندیدهای شورای شهر با این جنبش در اتاق شیشه‌ای قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام علی معبودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم شفافیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر اظهار کرد: یکی از اصول اولیه نامزدهای انتخابات، شفاف سازی است و شفاف سازی به تصمیم گیری بهتر مردم کمک می‌کند.

وی افزود: در همین راستا و برای کمک به انتخاب بهتر، نامزدها می‌بایست برنامه‌ها، دارایی‌ها و ظرفیت‌های خود را به طور شفاف و واضح بیان کنند.

این مسئول با بیان اینکه مردم ناظر اصلی بر عملکرد مسئولین هستند، بیان کرد: اگر نامزدها با بیان و عملکرد شفاف به صحنه بیایند مردم به عنوان ناظر اصلی برنامه و ظرفیت‌های آنها را بررسی می‌کنند و این نظارت و مطالبه گری موجب این خواهد شد تا فردی که به مسئولیت رسیده به وعده‌هایی که زمان انتخابات بیان کرده عمل کند.

وی تاکید کرد: نامزدها باید دارایی‌ها، برنامه‌ها و ظرفیت‌های خود را بیان کنند تا اطلاع و نظارت مردم باعث تحقق بخشیدن آنها به برنامه‌های خود در زمان مسئولیت شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) با بیان اینکه شفافیت باعث دوری کردن نامزدها از حاشیه می‌شود، اضافه کرد: هنگامی که مردم شاهد این باشند که نامزدی به طور شفاف هرآنچه باید را بیان کرده است و پس از انتخاب به آنچه گفته عمل می‌کند باعث افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود و اگر جایی دچار مشکل شد مردم می‌پذیرند به این علت که عملکرد و بیان صادقانه آن مسئول باعث اعتماد مردم شده است.

وی تأکید کرد: مطالبه گری امر مهمی اس و مردم نباید کسی را که به او رأی داده و به مسئولیت رسیده است را رها کنند.

حجت‌الاسلام معبودی ادامه داد: مردم رأی می‌دهند تا مسئول باری از شانه آنها بردارد و اگر مردم می‌خواهند نامزدی که به مسئولیت رسیده است به وعده‌هایش عمل کند باید مطالبه گر باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین در پایان عنوان کرد: پویش از ما که خبرگزاری مهر بانی آن است حرکت خوبی است که در راستای مطالبات مردم برای شفافیت همه امور است و باعث می‌شود نامزدها در اتاقی شیشه‌ای به بیان هرآنچه مردم باید به آن آگاه باشند بپردازند و همچین این نتیجه را به دنبال دارد که نامزدها پس از انتخاب شدن به جای انجام وظیفه به راحتی دچار تخلف نشوند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا