شهرستان ها

شفافیت مطالبه جدی مردم از نامزدهای شورای شهر است

بجنورد- فعال دانشجویی خراسان شمالی گفت: شفافیت در قبل و پس از انتخابات مطالبه جدی مردم است تا نامزدهای شورای شهر خود را مکلف به شفافیت در تمام حوزه‌ها بدانند.

ابوالفضل اصغری راد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات شورای اسلامی شهرها به شدت تحت تأثیر حمایت‌های قومی و قبیله‌ای، رفاقتی، فامیلی و قرابت‌های نسبی و سببی قرار گرفته است.

فعال دانشجویی خراسان شمالی ادامه داد: متأسفانه اغلب مردم بدون در نظر گرفتن سابقه مدیریتی، تخصص، برنامه مدون داوطلب، تعهد و آگاهی داوطلب از مسائل و مشکلات شهر و مهارت حل مسئله با توجه به آگاهی از وظایف خود از او حمایت می‌کنند.

وی افزود: بسیاری اوقات فرد منتخب مردم در شورای شهر به هیچ یک از وظایف خود آگاه نیست لذا اقدامات مناسبی انجام نخواهد داد.

اصغری راد تصریح کرد: به همین دلیل است که مردم جایگاه شورا را کوچک می‌پندارند و معتقدند این شورا وظیفه خاصی ندارد.

این فعال دانشجویی بیان داشت: زمانی که مردم جایگاه شورای شهر را بی اهمیت می‌پندارند، عضو شورای شهر نیز از وظایف و مسئولیت خود شانه خالی خواهد کرد.

اصغری راد در ادامه داشتن شفافیت خصوصاً در حوزه‌های مالی و برنامه‌ای را مهم دانست و گفت: نامزدهای شورای شهر باید برنامه‌های خود را شفاف اعلام کنند تا مردم از رأی دهی های قبیله‌ای فاصله بگیرند.

این فعال دانشجویی خراسان شمالی تاکید کرد: شفافیت در قبل و پس از انتخابات مطالبه جدی مردم است تا نامزدهای شورای شهر خود را مکلف به شفافیت در تمام حوزه‌ها بدانند.

وی در انتها بیان داشت: شفافیت از الزامات پیشرفت شهر است و می‌توان به واسطه این امر برنامه‌های عملیاتی برای حل مشکلات یافت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا