شهرستان ها

شفافیت کاندیدا، مردم را در انتخاب بهتر کمک می‌کند

قزوین – رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: وجود پویش‌هایی نظیر جنبش «از ما» می‌تواند برای شفاف سازی کمک کننده باشند و مخاطب را بدون در نظر گرفتن جانبداری به تصمیم بهتر سوق دهد.

نور الله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای جنبش «از ما» برای شفافیت و پاسخگویی نامزدهای انتخاباتی اظهار کرد: امیدواریم همدلی بزرگی در انتخابات سال جاری شکل بگیرد و مردم با نگاه بصیرتی و اگاهانه در انتخابات شرکت کنند و با انتخاب خود موجب عزت و سربلندی کشور شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: انتخاب مناسب مردم می‌تواند معضلات و مشکلاتی را که مردم با ان دست و پنجه نرم می‌کنند مرتفع کرده و بتواند با مفاسد و فسادهای اقتصادی، اجتماعی و ادادی مبارزه کند.

وی گفت: مردم برای داشتن یک انتخاب خوب باید مطالعه و مشورت کرده و سوابق کاندیدها را بررسی کند از سوی دیگر در این میان فرصتی فراهم می‌شود که خود کاندیدها به معرفی کامل خود بپردازند.

این مسئول ابراز کرد: برای انتخابات از مردم می‌خواهیم تنها به مشورت و مطالعه اکتفا نکنند بلکه سوابق را مورد بررسی قرار دهند که در اینجا مردم می‌توانند خود به شناخت افراد بپردازند یا از افراد امین، عاقل و سرشناسانی که مورد تأیید هستند کمک بگیرند.

وی بیان کرد: وجود پویش‌هایی نظیر جنبش «از ما» می‌تواند برای شفاف سازی کمک کننده باشند و مخاطب را بدون در نظر گرفتن جانبداری به تصمیم بهتر سوق دهد.

وی ادامه داد: جنبش‌های شفاف‌سازی باید واقعیت را مطرح کند و خود کاندیدها نیز با شرکت در این جنبش‌ها خود واقعی خود را معرفی کنند و طعنه به طرف مقابل نزنند.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: اگر کاندیدها بخواهند در تخریب سایر کاندیدها گام بردارند یا با تخریب دیگران خود را نشان دهند معنایش این است که صداقت ندارند.

وی گفت: مسئله شفاف‌سازی و روشنگری کاندیدها یک امر بسیار مهم است چرا که این امر سبب می‌شود تا مردم با دید باز و شناخت کامل انتخاب کنند.

این مسئول گفت: شناخت کامل سبب انتخاب درست می‌شود و از طرف دیگر این شناخت‌ها باعث جلوگیری از انتخاب احساسی می‌شود.

وی افزود: توصیه ما این است که مردم در فضاهای مجازی و حقیقی صحبت‌های کاندیدها را گوش کنند و با اگاهی تلاش کنند بهترین کاندید را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش ازما azmaa.net چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا