شهرستان ها

شهرسازی باید مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی باشد

شیرازوزیر کشور گفت: شهرسازان باید در ساخت بنا و معماری شهرها بر هویت ایرانی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد توجه کرده و هویت و اصالت‌بخشی به شهر را مدنظر قرار بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در هشتمین نشست مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورای اسلامی و معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز گشایش یافت بیان کرد: آیت الله رئیسی با تعریف جدیدی که از مدیریت جهادی و خدمت‌رسانی به مردم ارائه داد به نوعی معمار جدید تحول در حوزه مدیریت از نوع جهادی شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از آفاتی که ما در مدیریت به آن دچار شده و نتیجه آن به سرانجام نرسیدن بسیاری از امور است آفت همایش‌زدگی بدون پیگیری نتایج و مصوبات آن و در یک کلام عملیاتی نشدن مباحث همایش و جلسات است.

وحیدی گفت: در بحث بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای، تاریخی و فرهنگی باید به سمت راهکار و حل مساله برویم و شهرداران باید بخش عمده‌ای از بودجه ۳۵۰ همتی خود را صرف شهرسازی با الگوهای جدید در عین رعایت بهینه بودجه کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: توجه به هویت شهری و اصالت بخشی به شهر باید مورد توجه شهرسازان قرار بگیرد تا شاهد یکپارچگی و انتظام در شهر باشیم.

وی افزود: طراحی و منظر شهری و معماری شهری باید مبتنی بر فرهنگ کشور و هر منطقه و به ویژه مبتنی بر هویت ایرانی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست لحاظ شود و افزون بر این در توسعه شیراز و به ویژه هویت بخشی به معماری این شهر باید حرم شاهچراغ (ع) نیز دیده شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا