شهرستان ها

شهرضا تنها شهرستان نارنجی استان اصفهان است

شهرضا – مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: شهرضا تنها شهرستان استان اصفهان است که همچنان در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله تنهایی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در شهرضا، اظهار داشت: در شهرستان شهرضا تاکنون ۱۱۰ هزار و ۷۴۰ نفر یعنی حدود ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول را تزریق و ۹۵ هزار نفر یعنی حدود ۶۴ درصد نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی با توجه به جمعیت ۱۶۴ هزار نفری شهرستان شهرضا، افزود: جمعیت هدف واکسن شهرستان تعداد ۱۳۵ هزار و ۵۶۲ نفر است که اگر ۸۵ درصد از این تعداد واکسینه شوند ما به میزان مطلوب ایمنی خواهیم رسید.

شهرضا تنها شهرستان نارنجی اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا بیان کرد: شهرضا تنها شهرستان استان اصفهان است که در وضعیت نارنجی و پرخطر کرونا است اما در نمودارها کاهش آماری را داریم.

وی گفت: میزان بستریان کرونا از ۵۰ مورد به ۳۰ بستری و مراجعات سرپایی به مرکز منتخب درمان روزانه به ۴۰ نفر رسیده است، اگر با همین روند پیش برویم در هفته آینده در وضعیت زرد کرونایی قرار خواهیم گرفت.

تنهایی تصریح کرد: اگر حدود ۱۰ هزار نفر دیگر در شهرستان شهرضا دز اول واکسن خود را تزریق کنند، به شرط آنکه همه افراد واجد شرایط، دوز اول را دریافت کرده باشند، ما به حد مطلوب واکسیناسیون ۸۵ درصدی خواهیم رسید.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان شهرضا اظهار داشت: محدودیت‌های کرونایی اصناف را بسیار تحت فشار قرار داد و دانش آموزان را نیز دچار مشکل کرد اما امروزه تنها با تزریق واکسن می‌توان بسیاری از این مشکلات را حل کرد.

سید امیر جعفری عنوان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات سطح شهرستان باید همکاری لازم با مجموعه شبکه بهداشت را در امر واکسیناسیون داشته باشند تا هرچه زودتر به درصد مطلوب ایمنی برسیم.

وی با اشاره به اینکه برخی همشهریان تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: مسئول هر حوزه موظف است که این افراد شناسایی کند و به اطلاع شبکه بهداشت و درمان شهرستان برساند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا