شهرستان ها

شهروند همدانی با اجاره کارت بانکی نقره داغ شد

همدان – رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: اجاره کارت بانکی برای دریافت هفته‌ای ۴۰۰ هزار تومان منجر به کلاهبرداری و پول شویی ۴۰۰ میلیون تومانی و ایجاد دردسر برای مالک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار کرد: فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که در شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شده و او پیشنهاد اجاره کارت بانکی به منظور خرید ارز دیجیتال و مجازی به وی داده که شاکی نیز به این درخواست داده است.

وی بیان کرد: شاکی در این باره نه تنها پولی دریافت نمی‌کند بلکه پس از مدتی متوجه مسدود شدن حساب بانکی شده که با مراجعه به بانک درمی‌یابد که حساب وی توسط پلیس فتا یکی از استان‌های مجاور مسدود شده است.

رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: شاکی پس از بررسی حساب بانکی متوجه گردش مالی ۴۰۰ میلیون تومانی از طریق این حساب شده و در نهایت مشخص شد که از این کارت و حساب بانکی برای جابجایی پول‌های کلاهبرداری و قمار استفاده شده است.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران اینترنتی با پرداخت رقم ناچیز در قبال اجاره کارت‌های بانکی، اقدام به کلاهبرداری و پولشویی با رقم‌های بسیار بالا و فعالیت در سایت‌های قمارآنلاین و شرط بندی کرده تا با این شیوه از دست قانون فرار کنند.

رئیس پلیس فتا همدان تاکید کرد: برابر اعلام بانک مرکزی مسئولیت هر گونه تراکنش مالی از طریق حساب افراد بر عهده دارنده حساب بوده و ادعاهایی نظیر اجاره دادن کارت بانکی مورد قبول مراجع انتظامی و قضائی نیست بنابراین این شاکی در اصل متهم نیز است.

وی از کاربران فضای مجازی خواست به آگهی‌های درج شده در فضای مجازی مبنی بر کسب درآمد بالا با اجاره کارت عابر بانک توجهی نکنند و کارت و اطلاعات بانکی خود را در اختیار هیچکس قرار ندهند همچنین برای ارتقای سواد رسانه‌ای به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا