شهرستان ها

شهید رییسی اندازه ۳ دولت به کشور خدمت کرد

اهواز – سخنگوی دولت گفت: شهید رئیسی در هزار روز دوران ریاست جمهوریش خدمات ارزنده ای برای کشور انجام داده که شاید به اندازه سه دولت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی عصر امروز جمعه در مراسم اجلاسیه تبیینی قرآنیان و ستایشگران خوزستان که در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیش از اینکه حجت الاسلام رئیسی متعلق به خانواده دولتمردان و طبقه حاکمیت باشد، متعلق به خانواده قرآن و اهل بیت بود، شهید رئیسی تربیت یافته و پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) بود.

سخنگوی دولت بیان کرد: هر جا که آیت الله رئیسی حضور داشت این مشاهده نمی‌شد که آن جایگاه بر شخصیت وی حاکم شود و برایش یک جایگاه زینتی باشد بلکه برعکس شخصیت وی بر آن جایگاه حاکم می‌شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در هر برهه‌ای صحنه حق و باطل را درست تشخیص می‌داد و راه را گم نمی‌کرد، تصریح کرد: اولین و ذاتی ترین ویژگی شهید رئیسی که در مکتب اباعبدالله الحسین (ع) یاد گرفته بودند ذات مردمی وی بود، از مردم برآمده بود که به مردم خدمت می‌کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ذات مردمی آیت الله رئیسی سال‌های سال شکل گرفته بود، رشد پیدا کرده بود و مهم‌تر اینکه مشغله کارهای مادی و سطح جایگاه‌های حاکمیتی هرگز ذره‌ای وی را از محل شکل دادن به این ویژگی و شخصیت ذاتی اش فاصله دور نکرده بود.

به گفته بهادری جهرمی، شهید رئیسی خط ارتباط را فراموش نکرد و این سبب شد خطی که سازنده بود، صیانت کننده هم باشد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی از مکتب عاشورا درس گرفته بود و مطرح می‌کرد که خط ولایت نباید فراموش شود، گفت: ولایت مدار آن نیست که وقتی خط و فرمان ولی از نظر مادی به نفعش است بگوید چشم؛ بلکه ولایت مدار آن است که اگر ولی مسیری نشان داد و با نگاه و نفی شخصی او متفاوت بود نگفته، چشم بگوید.

سخنگوی دولت در خصوص ویژگی دیگر شهید جمهور بیان کرد: هرگز در اوج بحران‌ها ناامید نمی‌شد زیرا اتکا و تکیه‌اش به قدرت لایزال الهی و توکلش به اهل بیت (ع) بود، در کل، یاس و ناامیدی، نمی‌شود و نمی‌توانیم در مکتب شهید رئیسی معنا نداشت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه آیت الله رئیسی هرگز به دشمن اعتماد نمی‌کرد، اظهار کرد: وی در برابر دشمنان ذره‌ای عقب نشینی در معنا نداشت و به جای دیپلماسی التماسی، دیپلماسی مبتنی بر توان ملی و نخبگی نخبگان را به منصه گذاشت.

سخنگوی دولت گفت: در عملیات وعده صادق، جمهوری اسلامی ۲ هزار کیلومتر آن سوی مرزها عملیات انجام می‌دهد و در صحنه دیپلماسی هم پیروز میدان می‌شود.

۱۰۰۰ روز دوران ریاست‌جمهوری

بهادری جهرمی با بیان اینکه شهید رئیسی در هزار روز دوران ریاست جمهوری اش خدمات ارزنده‌ای برای کشور انجام داده که شاید به اندازه سه دولت باشد، تصریح کرد: در حوزه‌های متعدد اعم از سلامت، بهداشت و مخابرات مورد تقدیر مراجع بین المللی قرار گرفتیم که به دلیل اخذ کردن دستاوردهای دولت در زمینه‌های مختلف بود آن هم کشوری که تا سه سال پیش برخی دولتمردانش برای حل بعضی مسائل به دنبال دیپلماسی التماسی بودند.

وی افزود: شهید جمهور از مکتب امام حسین (ع) آموخته بود که اگر جایی نیاز به حضور میدان است باید از جان، مال و ناموس هزینه کرد و وارد میدان شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شهید رئیسی از عمق جان باور داشت که عبادت خدا، امروز تبلورش در خدمت به خلق است، عنوان کرد: وی تمام وجود خود را وقف خدمت به مردم کرده بود؛ شهید جمهور از «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» آموخته بود که نزاع بین حق و باطل تعطیل نشدنی است و باید هر روز میدان را بشناسی و هر روز در میدان محکم و مستحکم وارد شوید.

وی، شهید رئیسی را مرد میدان خواند و گفت: وی می‌دانست که میدان نباید خالی شود لذا امروز عرصه و میدان، میدان صیانت از این خط است. اگر این خط و پرچمداری روی کار آمد که حضرت آقا هم فرموده‌اند شعارهای انقلاب زنده شد و همه مردم می‌گویند یاد رجایی‌ها و بهشتی‌ها زنده شد، به دلیل این بود که مردم با انتخاب درست خود این امر را سبب شدند لذا برای استمرار این خط، تنها عاملی که می‌تواند صیانت کننده باشد خود مردم هستند.

سخنگوی دولت خطاب به حاضران جمع گفت: شما بهترین جهادگران تبیین برای مردم هستید. کسی نمی‌تواند ادعا کند که می‌خواهد خط را ادامه بدهد اما ولایت مدار حقیقی نباشد، این خط و مسیر مرهون هدایتگری‌های شما و پای کار بودن مردم است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا