شهرستان ها

شورای نگهبان حافظ راستین جمهوریت و اسلامیت است

ساری- دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران، شورای نگهبان را حافظ راستین صیانت از جمهوریت و اسلامیت کشور دانست.

شکرالله رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: عملکرد و رویکرد شورای نگهبان در طول حیاتش، بسیار قابل دفاع هست چرا که آنچه که مبنای عمل این شورا بوده، مر قانون است و شورا دقیقاً در چارچوب تکلیف قانونی خود حرکت می‌کند که این را هم باید از یک طرف نکته قوت این شورا عنوان و از طرفی دیگر می‌توان آن را به عنوان یک الگو برای دیگر دستگاه‌ها در عمل دقیق و بدون ملاحظه به تکلیف شرعی و قانونی، بیان کرد.

وی با بیان اینکه تأمل در رفتار شورای نگهبان این را به ما می‌گوید که این شورا تمام تلاش خود را بر عمل به تکلیف قانونی و شرعی خود قرار داده است، منتقدین شورای نگهبان را به مطالعه دقیق شرح وظایف این شورا دعوت کرد و افزود: من مخالف نقد نیستم زیرا نقد باید وجود داشته باشد اما گاهی در برخی از صفحات اجتماعی و مجازی، انسان نقدهایی را با موضوع شورای نگهبان می بیند که منتقد از شرح وظایف شورا اطلاع کافی ندارد.

وی گفت: وقتی شورای نگهبان بر اساس تکلیف شرعی و قانونی خود، اقدام به تائید یا عدم تائید نامزدهای انتخابات مختلف می‌کند آن وقت نقدهایی در مورد کاهش حضور مردم در انتخابات نوشته می‌شود که در پاسخ باید گفت شورای نگهبان مسئول شرکت حداکثری در انتخابات نیست بلکه دستگاه‌های دیگر از جمله رسانه‌ها و نیز از همه مهمتر عملکرد مدیران اجرایی در میزان گره گشایی از مشکلات مردم در این زمینه نقش آفرین هستند.

رضازاده یادآور شد: در تمامی انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌های انتخابیه کشور و نیز در تمام ادوار انتخابات ریاست جمهوری، همه طیف‌ها حالا با شدت و حدت خاص خود، نامزد داشته‌اند و شورای نگهبان وظیفه‌ای در نامزد کردن فلان فرد از فلان جناح یا جریان را ندارد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مازندران تصریح کرد: بنابراین اگر به آنچه که قانون اساسی برای شورای نگهبان به عنوان تکلیف قانونی و شرعی مشخص کرده توجه شود قطعاً بسیاری از آن نقدها محلی از اعراب نخواهد داشت.

دبیر شورای ائتلاف مازندران در ادامه عملکرد دفتر نظارت شورای نگهبان مازندران را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: قطعاً اگر تلاش مومنانه و متعهدانه این عزیزان نبود ما شاهد انتخاباتی با این صلابت و سلامت نبودیم.

رضازاده در پایان با تبریک مجدد روز ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: هر چه جلوتر می‌رویم به اهمیت این نهاد ارزشی و انقلابی بیشتر پی می بریم و باید به صراحت و نیز با صدای بلند گفت که صیانت محکم و متقن این نهاد گرانقدر از جمهوریت و اسلامیت نظام، کشور را از بسیاری از بحران‌ها دور کرده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا