شهرستان ها

صادرات تعاونی های لرستان به بیش از 47 هزار دلار رسید

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد :

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : تعاونی‌های این استان از سال گذشته تاکنون بیش از 47 هزار دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند.


علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با اشاره به تقویت ساختار تعاون و ایجاد شرکت‌های تعاونی در سطح استان ، اظهار کرد: یکی از مقوله‌های مهم این اداره کل و در سطح کلان وزارت کار تقویت تشکیلات تعاون و گسترش شرکت‌های تولیدی در بخش تعاون است چرا که در گام سوم برنامه‌های توسعه که رویکرد تعاونی محور دارد نقش این حوزه در توسعه اقتصاد و ایجاد شغل بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 وی با بیان اینکه لرستان در حوزه تعاون به عنوان پایلوت قرار گرفته است، افزود: در ارتباط با اجرای طرح های تعاون اشتغال محوردر مرحله اول انتخاب رومشکان بعنوان پایلوت منطقه محروم و تلاش در جهت رفع محرومیت زدائی و توسعه اشتغال این شهرستان برنامه‌هایی جهت ایجاد کسب وکار های جمعی و  ایجاد تعاونی و بهره مندی از سرمایه های مردم در قالب تعاون انجام  شد.

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون تعداد 45 شرکت تعاونی در مراحل ثبت در سامانه جامع هوشمند تعاون می باشند و از این تعداد 22 تعاونی ثبت نهایی شده‌اند 

جهانی بیان کرد: از محل تسهیلات تفاهم نامه سه جانبه تعداد 14 طرح با مبلغ 57 میلیارد تومان و اشتغال 141 نفر مصوب  و در مراحل تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد جهت دریافت تسهیلات می‌باشند. 

وی ادامه داد : همچنین از محل تفاهم نامه بانک رسالت مبلغ  200  میلیون تومان در مرحله استانی به شرکت تعاونی آروین تاو پرداخت و در جهت توسعه تعاونی و خرید تجهیزات مبلغ 200 میلیون  تومان دیگر از محل اعتبار ملی موضوع این تفاهمنامه  نیز تخصیص و در مرحله پرداخت است. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به تشکیل تعاونی توسعه و عمران رومشکان اشاره کرد و افزود: در این تعاونی که با عضویت 220 نفر (نیم درصد جمعیت شهرستان ) تشکیل شده، می‌تواند با همکاری دستگاه های اجرایی  و مشارکت اعضاء این تعاونی در اجرای برنامه های توسعه ای و عمرانی در توسعه این شهرستان موثر باشند. 

جهانی به برنامه ریزی و هماهنگی جهت فروش محصولات و تولیدات شرکت های تعاونی استان به وسیله صادارات اشاره کرد و اظهار داشت : از سال گذشته تاکنون میزان صادرات انجام شده توسط شرکت های تعاونی لرستان  بالغ بر 47 هزار 656  دلار بوده که عممده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و  از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی و خدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می‌دهند و تا حدودی می توانند در ایجاد فرصت های شغلی پایدار در سطح استان کمک کنند.

وی یادآور شد: تعاونی‌های فعال لرستان 3  هزار و 167 واحد هستند که از این تعداد 554 تعاونی مربوط به بانوان است که کل این تعاونی های فعال زمینه ایجاد بیش از 40 هزار شغل را در سطح استان فراهم کرده‌اند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا