شهرستان ها

صدور مجوز فعالیت برای ۴۳ تشکل مردمی

قزوین- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۴۳ مجوز فعالیت تشکل‌های مردم نهاد صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خورشیدی اظهار کرد: بنا بر رویکرد مردمی‌سازی دولت سیزدهم، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری دستگاه‌های تخصصی و نظارتی استان، بسیاری از شاخص‌های حوزه‌ی سازمان‌های مردم نهاد ارتقاء یافته و در برخی از شاخص‌ها نیز با جهش قابل توجهی روبه‌رو بودیم.

خورشیدی بیان کرد: فرآیند تشکیل جلسات برای رسیدگی به درخواست تشکل‌ها هم اکنون طی مدت ۱۵ روز انجام می‌شود این در حالی است که حداقل زمان در دولت‌های قبل ۵۰ روز در نظر گرفته می‌شد.

وی افزود: با توجه به سرعت گرفتن کار، روند ثبت و صدور پروانه فعالیت تشکل‌ها نیز از سرعت مناسبی برخوردار است، به نحوی که از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۴۳ مجوز فعالیت تشکل‌های مردم نهاد صادر شده و با درخواست تعداد ۱۱۲ سمن موافقت اولیه بعمل آمده است.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد با اشاره به اقدامات حمایتی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در زمینه برگزاری همایش‌ها، دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و شرکت در برنامه‌های سمن‌ها نیز فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته که می‌توان به حضور استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سه نشست مستقیم با تشکل‌ها و همچنین حضور دیگر مدیران ارشد دستگاه‌های تخصصی استان در برنامه‌های مختلف مربوط به تشکل‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که دوره های آموزشی تشکل‌ها بر مبنای موضوع مسئله‌شناسی و حل مسئله باشد، در این راستا، سال گذشته رویداد “همراه” با حضور ۲۵۰ نفر از سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی برگزار شد، هم‌چنین تا پایان سال جاری نیز دوره‌های آموزشی دیگری برگزار می‌شود.

خورشیدی یادآور شد: به منظور ایجاد تعاملات و همکاری‌های بیشتر، بازدیدهایی به صورت مستمر از دفتر تشکل‌ها صورت می‌گیرد، در این بازدیدها نظرات و پیشنهادات مدیران تشکل‌ها شنیده می‌شود و جهت حل مسائل آن‌ها پیگیری لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به موضوع نظارت بر تشکل‌های مردم نهاد، یادآور شد: با همکاری دستگاه‌های تخصصی، نظارت عمومی بر سازمان‌های مردم نهاد از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، تقاضای ما این است که تشکل‌ها نهایت همکاری را با نمایندگان دستگاه‌ها داشته باشند، همچنین شورای نظارت بر تشکل‌های مردم نهاد از ابتدای سال جاری با حضور دستگاه‌های نظارتی متولی تشکیل و در این زمینه مصوبات خوبی اخذ شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای بخشی از این مصوبات، پروانه فعالیت ۶ تشکل مردم نهاد که بیش از ۱۰ سال هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند باطل شد.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیازمند ورود فعالان و سازمان‌های مردم نهاد هستیم، اقدامات اساسی خوبی برای ارتقاء نقش تشکل‌ها صورت گرفته اما نباید به این میزان راضی باشیم و در آینده برنامه های بیشتر و با کیفیت‌تری انجام خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا