شهرستان ها

صنایع دستی لرستان، هویت تاریخی و فرهنگ ایران زمین است

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت :صنایع دستی لرستان نشانگر هویت تاریخ و فرهنگ ایران زمین است.


به گزارش ایلنا ، مریم جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرم‌آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست‌مایه‌های فوق‌العاده‌ای دارد ، اظهار داشت : برای اینکه بتوانیم پیوند تاریخ و جغرافیا را در صنایع دستی ببینیم و هدف از این سفر این بوده که در پایان هفته صنایع‌دستی ادای احترام بشود به پیشینه صنایع دستی لرستان و ظرفیت‌هایی که در این پیشینه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را امروزی کرده و تبدیل به یک جریان سازی کنیم.

وی با اشاره به اجرای گوش‌نواز هنرمند لرستانی در نواختن موسیقی با ساز سفالی ۳۰۰۰ ساله بیان کرد: وقتی که نفس انسان قرن ۲۱ در ساز سفالی ۳ هزار ساله لرستان دمیده می‌شود، یعنی هویت و  فرهنگ و تاریخ ایران زمین تکرار می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: همه ۱۱  شهرستان لرستان در همه رشته‌های صنایع دستی ظرفیت‌های خوبی دارند و خصوصاً مواد اولیه این صنایع از سنگ، چوب، پارچه، پشم تا چرم، تبلوری برای کمک به توسعه و اشتغالزایی در جوانان و خصوصاً بانوان است.

چلالی تأکید کرد: با اتکا بر همین فاکتور درآمدزایی صنایع دستی هنرمندان لرستانی می‌توانند بانیان اشتغال‌زایی و کسب درآمد و ثروت باشند و در کنار آن هویت خود را هم نشان بدهند.

وی تصریح کرد: ما گوش شنوایی برای معاصرسازی و جریان‌سازی صنایع دستی باشیم تا همانطوری که جهان به صنایع‌دستی احترام می‌گذارد، صنایع دستی لرستان نیز در زنجیره ارزش و رونق اقتصادی و تولید رشد موفقی داشته باشد.

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا