شهرستان ها

ضرورت استفاده از ظرقیت ثبت استان قم به عنوان شهر ملی انگشتر

قم- استاندار قم با اشاره به ثبت استان قم به عنوان شهر ملی انگشتر گفت:باید در راستای ثبت جهانی قم به عنوان شهر انگشتر، از تمام منابع و ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده شود.

به گزارش به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه استان قم به عنوان شهر ملی انگشتر ثبت شده است گفت: این عنوان مهم نباید تنها در محدوده تابلوهای تبلیغاتی و تحت یک نام باشد، بلکه باید در راستای عملیاتی شدن از تمام منابع و ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده شود.

استاندار قم ادامه داد: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا استان قم به عنوان شهر انگشتر ثبت جهانی شود و ظرفیت‌های قم به عنوان شهر ملی انگشتر مطرح شود، این موضوع در قم به گونه‌ای رقم خورده که آثار ملموس و عملی در سطح شهر در رابطه با این صنف و هنرمندان نمود عملی پیدا کرده است.

وی افزود: باید کمیته سیاست گذاری شهر ملی انگشتر با محوریت معاونت اقتصادی استانداری قم و حضور دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان خوشه انگشتر تشکیل شود و با تعیین و تصویب تکالیف دستگاه‌ها، ساز و کار لازم برای عملیاتی شدن شهر ملی انگشتر فراهم شود.

سرمست استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان خوشه انگشتر سازی را مهم دانست و تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم از حوزه‌های مختلف استانداری تا حصول نتیجه صورت گیرد تا برنامه‌های عملیاتی ارائه شده از سوی دستگاه‌ها، اجرایی شود.

استاندار قم گفت: تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری استان و برنامه‌ریزی برای به ثمر رساندن این مناطق یکی از اولویت‌های اصلی استان است.

وی با بیان ارائه تسهیلات قانون ایجاد اشتغال پایدار روستایی و تامین اعتبارات لازم برای حمایت از دستگاه‌های مددرسان، ادامه داد: از جمله وظایف کارگروه نظارت در این زمینه، تلاش در راستای فعال کردن، حمایت و هدایت امور است تا با پیشنهادات رفع موانع، پیشرفت کار را در پی داشته باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا