شهرستان ها

ضرورت افزایش تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در بهارستان

بهارستان- فرماندار بهارستان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در مراکز به یک سوم رسیده است گفت: افزایش تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تمهیدی عصر چهارشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهارستان اظها ر داشت: با توجه به تعطیلی مدارس و کلاس‌های آموزشی و پیشگیرانه باید از ظرفیت فضای مجازی در حوزه پیشگیری اقدام شود تا با بهبود عملکرد در این حوزه هزینه‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

فرماندار بهارستان بر احداث مرکز نگهداری معتادین متجاهر در شهرستان تاکید کرد و گفت: تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد بهارستان برای جمعیت شهرستان کافی نیست.

تمهیدی با تاکید به ضرورت بازدید از کمپ‌ها افزود: تیم مشترک بازرسی از کمپ‌ها به طور مستمر عملکرد مراکز اقامتی را رصد نموده و نواقص موجود در آنها در اسرع وقت رفع شود.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و گلایه‌ی اصلی و به حق شهروندان شهرستان وجود معتادین متجاهر در شهرستان است، گفت: باید در نظر داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ به یک سوم رسیده و این مشکل تمامی شهرستان‌های استان تهران است.

وی عنوان داشت: تا کنون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر اساس مصوبات مربوط به جلسات گذشته این شورا هزینه نگهداری تعدادی از معتادان جمع آوری شده را تأمین کرده اند.

تمهیدی بیان داشت: مطابق نظر کارشناسان این روش درمان و نگهداری در ۸۰ درصد معتادان بی نتیجه است و فقط به صورت مسکن و موقت انجام می‌شود و تنها ۲۰ درصد معتادان متجاهر پس از درمان به این چرخه باز نمی‌گردند.

فرماندار بهارستان با اشاره به مصوبات جلسات گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: یکی از مصوبات مهم جلسات گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ساخت مرکز نگهداری معتادین متجاهر در شهرستان‌های استان تهران بود که لازم است شهرداری‌های تابعه نسبت به جانمایی و معرفی زمین مناسب و به دور از بافت مسکونی اقدام نمایند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا