شهرستان ها

طرح‌های پدافند غیرعامل عامل کاهش آسیب‌پذیری تأسیسات حیاتی است

کرج – فرمانده انتظامی البرز گفت: هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در حوزه نیروی انسانی، تأسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عباسعلی محمدیان با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل به عنوان یکی از مؤثرترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن است.

وی ادامه داد: در گذشته تدابیر و برنامه‌ریزی‌های غیرمرتبط با سلاح با اشکال ساده برای مقابله با تهدیدات رواج داشت ولی امروزه در سایه تحولات عظیم فناورانه و تنوع و پویایی تهدیدات، پدافند غیر عامل به عنوان یکی از مؤثرترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن شناخته شده، ملاک بسیاری از کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

فرمانده انتظامی البرز افزود: نگرش پلیس به مقوله پدافند غیرعامل به غیر از اقدامات نظامی و انتظامی، به عنوان یک اصل برای حفظ جامعه و مصون سازی با جلب مشارکت همگانی در تأمین امنیت آحاد مردم است.

وی ادامه داد: پیشگیری یکی از اصول مهم در پدافند غیرعامل و تأمین کننده نظم و امنیت در سطوح مختلف جامعه است که منجر به کاهش هزینه‌های مقابله با جرم برای دولتمردان و شهروندان بخصوص در نهاد خانواده می‌شود.

سردار محمدیان تصریح کرد: مهمترین اهداف پلیس در آموزش همگانی؛ خانواده‌ها، مراکز آموزشی، اصناف و مراکز تولیدی هستند که با روش‌های مختلفی از جمله آموزش چهره به چهره و یا ارائه محتوای آموزشی با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان آنها را با خطرات، تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی این حوزه آشنا ساخت.

وی با تاکید بر این موضوع که هدف از اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در حوزه نیروی انسانی، تأسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور است، گفت: توجه به موازین پدافند غیرعامل موجب می‌شود تا امکانات کشور از حملات مختلف احتمالی کمتر آسیب ببیند.

فرمانده انتظامی استان البرز متذکر شد: پدافند غیرعامل نیازمند عزم همگانی است و تمامی دستگاه‌ها باید با تعامل و مشارکت در این مقوله مهم برنامه‌ریزی کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا