شهرستان ها

طرح «حامیم» پاسخگوی دغدغه‌مندی اعتقادی و فرهنگی دانشجویان است

اردبیل- مسئول کمیته آموزشی طرح حامیم دانشگاه‌های اردبیل گفت: طرح «حامیم» دانشگاه‌های استان اردبیل پاسخگوی دغدغه مندی های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی دانشجوین است.

حجت الاسلام واحدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانشگاه‌های استان اردبیل به مدت یک هفته میزبان برگزاری طرح «حامیم» هستند که شاهد توانمندسازی دانشجویان در راستای انجام وظایف و مسئولیت اجتماعی آنان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این طرح در کنار توانمندسازی دانشجویان درصدد تربیت دانشجویان کنشگر فعال و اجتماعی در رده‌های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: در این دوره‌های هشت روزه مسائلی که لازم است تا یک دانشجوی جوان در حوزه‌های جهاد تبیین، تاریخ انقلاب اسلامی، اندیشه اسلامی و … یاد بگیرد آموزش داده می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در طرح بزرگ «حامیم» که بیش از ۲۵۰ دانشجو در آن شرکت کرده اند علاوه بر آموزش‌های رسمی همچون تاریخ اسلام، تاریخ تمدن و مباحث انقلاب اسلامی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف با حضور اساتید ملی و کشوری نیز برگزار می‌شود تا بتوانیم از این طریق دغدغه‌های دانشجویان را در حوزه‌های مختلف اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی مرتفع کنیم.

واحدی زاده اضافه کرد: آگاهی بخشی و معرفت افزایی در این دوره از طرح «حامیم» مدنظر قرار گرفته و همچنین مسائل مرتبط با حوزه روانشناسی، مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده، مهارت‌های شخصیت سازی و خودسازی در کارگاه‌های متعدد برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: کلاس‌های رسمی، نشست‌ها و کارگاه‌ها با حضور دانشجویان و اساتید بومی و ملی برگزار می‌شود تا در یک اردوی هشت روزه بتوانیم دانشجویان را با کنشگران اجتماعی و فعالان این حوزه آشنا کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا