شهرستان ها

طرح سواد حرکتی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی فارس آغاز شد

شیراز – طرح سواد حرکتی همزمان با سراسر کشور ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی با هدف ارتقای سلامت جسمانی دانش‌آموزان در فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مراسم استانی اجرای طرح سواد حرکتی دانش آموزان فارس در دبستان شهید فرج‌الله محمدی ناحیه ۲ شیراز گفت: در دوران کرونا دانش آموزان دچار آسیب‌های فراوان جسمی از جمله افزایش وزن و چاقی و ناهنجاری اسکلتی شدند که با اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی در صدد حل این معضلات هستیم.

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه با اجرای طرح کوچ متوجه شدیم ۲۶ درصد از دانش آموزان فارسی دچار اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: این طرح برای ۱۱۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی فارس اجرا خواهد شد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: مطالعاتی منظمی از سال ۱۳۹۵ در وزارت آموزش و پرورش بر روی ساختار قامتی و جسمانی دانش آموزان آغاز شد که منجر به تدوین و اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی شده است.

آیت‌الله دهقان گفت: سواد حرکتی را می‌توان دانش، درک، آگاهی و شایستگی بدنی و جسمانی افراد برای اجرای فعالیت‌های با کیفیت حرکتی دانست. او افزود: این حرکات راه رفتن صحیح، نشستن صحیح، لی لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح ۳۰ درصد از دانش آموزان شهری را شامل می‌شود و در اردیبهشت ماه با ارزیابی نهایی توسط دبیران تربیت بدنی و اولیا به پایان می‌رسد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: هر کلاس و پایه‌ای آزمون و حرکات مخصوص به خود را دارد که برای اجرای موفق این طرح همکاری اولیا در مدارسی که کلاس‌هایشان غیرحضوری است بسیار ضروری است.

دهقان عنوان کرد: این آزمون در ۲ مرحله اجرا می‌شود که نتایج ارزیابی اولیه و ثانویه برای بررسی روند پیشرفت مقایسه خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا