شهرستان ها

طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا اجرا می شود

زنجان-رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برنامه طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و ۱۰۸۷ محله با اولویت تامین آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح عمرانی در استان زنجان، با بیان اینکه ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی گذشته است، گفت: با گذشت این مدت زمان از عمر انقلاب اسلامی در مقیاس با دو هزار و ۵۰۰ سال نظام ستمشاهی از همه ابعاد بررسی و مقایسه کنیم می‌بینیم فاصله‌ها زیاد است.

وی اظهار کرد: می‌توانیم خدمات ارائه شده در بخش آب، برق و اینترنت و آسفالت و راه را جزو دستاوردهای انقلاب قلمداد کنیم ولی دستاورد بزرگ انقلاب دارایی که به بشریت اهدا شد و باید قدر آن را بدانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: با بررسی رهاورد انقلاب، مشاهده می‌کنیم که انقلاب اسلامی ایران دارایی انسان‌های فداکار و ظلم‌ستیزی را به جامعه معرفی کرد که در ایام دفاع مقدس، جان خود را در دست گرفتند و از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند.

زهرایی تاکید کرد: ظلم‌ستیزی دارایی انقلاب است و در دوران کرونا مدل رفتاری در کنار هم بودن در اوج تحریم‌ها را دیدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه است و در دولت سیزدهم استقبال خوبی از این طرح شد، ادامه داد: این طرح در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و ۱۰۸۷ محله با اولویت تامین آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومان و … برنامه‌ریزی و در ۴ سال اجرا می‌شود .

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در حاشیه شهرها نیز این بخش به عنوان حلقه میانی مولد صنایع خرد و متوسط در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: بر اساس طرح توافقی با وزارت نیرو بسیج آبرسانی از جنس کار جهادی و غیرانتفاعی برای حل مشکل آب شرب روستاها است و برای تامین مسکن نیز اقداماتی انجام شده است.

زهرایی گفت: دارایی که قلب‌ها را تسخیر کرده، هدیه انقلاب است. برنامه طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه است و در دولت سیزدهم استقبال خوبی از این طرح شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا