شهرستان ها

طرح مراقبت در خانه بیماران کرونا بهبودی سریع در پی دارد

قزوین_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طرح مراقبت در منزل کنترل سریع‌تر کویید ۱۹ را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر دکتر پیمان نامدار در نشست خبری که ظهر سه شنبه برگزار شد اظهار کرد: تغییر سبک زندگی در دوران کرونا با مشارکت رسانه‌ها و اطلاع رسانی مؤثر تا حدودی روی داده است ولی آنچه امروز در سطح جامعه شاهدیم عدم همراهی عموم با این موضوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: پدیده‌های اجتماعی متعددی را طی سالیان متمادی تجربه کردیم که موج رقم خوردن همکاری‌های بین بخشی متعددی شدهاست و و نقش دوگانه رسانه در بحرانزدایی و بحران زایی در باب رویدادهای مختلف را تجربه کرده‌ایم و میدانیم که رسانه‌ها در اگاهی بخشی به مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: امروز هم از دایره عموم رویدادها مستثنی نیست، برای اینکه امروز هم یک اثرگذاری در جامعه شکل بگیرد باید دقت کنیمو بیاندیشیم که در کجای راه قرار داریم، ۱۷ ماه کنار هم نشستیم و در برنامه‌ها و جلسات مختلف درخواست کردیم مردم با تمام توانپروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و هیچ گونه مراسمات جتماعی هم برگزار نشود ولی در تمام این دوران نتوانسته‌ایم مشارکت عام را برسانیم.

نامدار عنوان کرد: عدم رعایت محدودیت‌ها نشان می‌دهد زبان مردم را تشخیص نداده‌ایم و نتوانسته‌ایم آگاهی لازم را از سوی رسانه‌ها به آنها برسانیم، از طرفی اگر فشارها و محدودیت‌ها بیشتر شود و یا مداومت داشته باشد هم یک حالتی از بی اثری را ایجاد می‌نماید.

وی با اشاره به این موضوع که در اوایل شیوع بیماری کرونا اخبار کذبی از استان قزوین در رسانه‌های خارجی کار شد بیان کرد: مردم باید از آنچه واقعیت است خبردار شوند و کیفیت اخباری که به دست آنها می‌رسد به این دلیل که روی کیفیت زندگی اثر دارد مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: هر حوزه اینکه فعالیت می‌کنیم باید تلاش کنیم بهبود کیفیت زندگی مردم رقم بخورد و تک تک افراد به خصوص با کاهش رفتارهای پرخطرمی توانند در این پروسه اثرگذار باشند.

وی به طرح مراقبت از بیمار در منزل اشاره کرد و گفت: این طرح جزو طرح‌هایی است که در کشورهای محدود در اروپا عملیاتی شده و در آن شهروندان می‌توانند از خدمات پزشکی با تعرفه دولتی در خانه بهره مند شوند، این طرح به خصوص در رابطه با بیماری کرونا می‌تواند حجم خطر را برای سایرین به حداقل برساند چرا که فرد بیمار کرونایی و خانواده اش می‌توانند قرنطینه را رعایت کنند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بر اساس اسناد بالادستی و وظیفه اجتماعی به توسعه خدمات در بخش خصوصی احترام می‌گذارد و نیز یاریگر این اقدام است و در عین حال برای کنترل بیماری کرونا تباش می‌کند با توسعه خدمات خطر و حجم بیمار را کاهش دهد.

نامدار خاطرنشان کرد: طرح مراقبت از بیمار در منزل می‌تواند یاریگر اقتصاد بر درمان باشد و رضایت بیمار از روند درمان را به همراه داشته باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا