شهرستان ها

طرح «هر خانه یک حسینیه» در گلستان برگزار می شود

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه» در استان خبرداد و گفت: در این طرح مبلغان بومی و ذاکران و مداحان به منازل افرادی که درخواست داده اند، اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت به الزامات و محدودیت‌های ایام بیماری کرونا و رعایت سلامت عزاداران حسینی و مردم، طرح «هر خانه یک حسینیه و یک تکیه» در گلستان بنیان نهاده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در این طرح مبلغان بومی و ذاکران و مداحان به منازلی که درخواست داده اند، اعزام می‌شوند.

وی توضیح داد: مردم می‌توانند با ارسال پیامک و یا با مراجعه به ادارات استانی از این طرح استفاده کنند که این امر در معاونت فرهنگی برنامه‌ریزی شده تا این آئین در منازل در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

سلیمانی فرد بیان کرد: با این روش مردم می‌توانند دل در گرو قافله عاشوراییان و کربلاییان داشته و از مواهب این ماه بهره مند شوند.

اجرای طرح شمیم حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین اظهارکرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از موقوفات گلستان مربوط به اقامه تعزیه داری معصومین مخصوصاً حضرت سیدالشهداء (ع) است، طرح شمیم حسینی با تفاهم نامه سازمان تبلیغات، اوقاف و شورای هیأت مذهبی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی از عوائد موقوفات بهره‌مند شده تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به اقامه عزا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) اقدام کنند.

سلیمانی فرد گفت: از این تعداد، ۱۵۰ هیئت مربوط به مرکز استان و بقیه در سایر شهرستان‌ها است که با معرفی تبلیغات اسلامی، حواله‌هایی برای کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، چای و محصولات فرهنگی بین آنها توزیع می‌شود که مبلغ هر بسته یک میلیون تومان است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا