شهرستان ها

طنین نجواهای «العفو العفو» مؤمنان در اردبیل

اردبیل- همزمان با شب شهادت امیر دل‌ها و دومین شب از لیالی قدر نجواهای «العفو العفو» مؤمنان در نیمه‌های شب در آسمان اردبیل طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان در حالی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد، که مؤمنان در دومین گام برای تهذیب و طهارت روح و جسم خود همنوا با زمزمه‌های عاشقانه مولا علی (ع) در واپسین لحظات عمر شریف خود به درگاه معبود ندای استغاثه سر داده و طلب عفو کردند.

در این مراسم که با محوریت سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نوحه سرایی مداحان همراه بود بعد از سخنرانی مؤمنان با به سر گرفتن قرآن کریم و ذکر نام حضرات معصومین در شب ۲۱ رمضان از درگاه خداوند طلب رحمت و غفران کرده و برای رفع گرفتاری امت اسلامی و وحدت و همبستگی مسلمانان دعای خیر کردند.

شکوه حضور مؤمنان شب زنده دار و متهجد در مصلی اردبیل و خیابان‌های اطراف به حدی چشم نواز بود که تا پاسی از شب عاشقان طریق معبود با اشک چشم غبار از چهره ظلمت روح و جان خود شسته و با ندای «العفو العفو» و استغفار از ته دل سعی کردند از این فرصت استثنایی و درنگ شب قدر برای رسیدن به رضای معبود تلاش و جهد مؤثری کنند.

نظیر این آئین‌های معنوی در شهرهای دیگر استان نیز برگزار شد و شب زنده داران با دعا و نیایش سعی کردند تا این شب بی نظیر را با خواندن قرآن و ادعیه سپری کنند.

در مساجد و مکان‌های مذهبی استان اردبیل جوشن کبیر نیز با همراهی مؤمنان قرائت شد و شرکت کنندگان برای شفای بیماران، رفع گرفتاری مسلمانان و همچنین برطرف شدن مسائل و مشکلات همنوعان خود خدا را به ۱۰۰۱ اسماالحسنی قسم داده و از خداوند متعال رحمت و بخشش را برای همدیگر طلب کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا