شهرستان ها

طوفان ۱۵ میلیارد ریال به زیرساخت های خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۵ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان بر اثر وزش باد شدید و طوفان طی روزهای اخیر به استان وارد شده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد وقوع طوفان و بادهای شدید در سطح استان بوده‌ایم که در این راستا ۷۴ تیم عملیاتی در نقاط مختلف استان در حالت آماده‌باش بوده و به مردم خدمات ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به خسارت ۱۵ میلیارد ریالی به حوزه زیرساخت‌های استان گفت: این خسارت‌ها به شبکه آب، برق و راه‌های استان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان هم اشاره کرد و افزود: میوه‌های سردرختی از جمله عناب، انار، پسته و سیب خسارت دیده است.

به گفته وی ۱۵ واحد گلخانه و ۱۰ رأس دام و ۶ واحد دامداری نیز دچار خسارت شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه رقم خسارت‌های بخش کشاورزی هنوز جمع بندی نشده است، تصریح کرد: وزش باد و گرد و خاک در استان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی وزش باد در مرزهای شرقی استان ممکن است موجب خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از هم استانی‌ها درخواست کرد: علاوه بر پرهیز از سفرهای غیر ضرور در این مدت، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت را فراهم کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا