شهرستان ها

طی یکسال گذشته ۶۶ نفر در جیرفت از سقط جنین منصرف شدند

کرمان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با راه‌اندازی مرکز نفس، پیگیری‌های انجام شده و مشاوره‌های کارشناسان، درسال گذشته ۴۴ مورد و در سال جاری نیز ۲۲ مورد از سقط جنین منصرف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره بیگ زاده صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از سقط جنین، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای قانون جوانی جمعیت، افزایش موالید است.

بیگ زاده افزود: جلوگیری از سقط جنین یکی از برنامه‌های طرح ملی جوانی جمعیت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در قرارگاه جوانی جمعیت وظایفی برای حوزه بهداشت و درمان در این زمینه در نظر گرفته شده است که بدون همکاری بین بخشی رسیدن به این اهداف با کندی پیش خواهد رفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: بنابراین باید همه نهادها در زمینه فرهنگ‌سازی پای کار باشند تا اهمیت موضوع در جامعه نمود بیشتری داشته باشد.

بیگ زاده خاطرنشان کرد: اگر چه روند نزولی رشد جمعیت سرعت کمتری گرفته اما همچنان باید برای رشد موالید، برنامه‌ها با جدیت در تمام حوزه‌ها دنبال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سقط‌های غیرقانونی که به صورت زیرزمینی و یا با فروش داروهایی که سلامت آنها نامشخص است، خبر داد و گفت: این روش بازی با جان مادر است.

بیگ زاده تاکید کرد: مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۰ موارد را برای برخورد قانونی اطلاع دهند، چرا که گزارش‌های مردمی در پیشگیری بسیار مؤثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر لزوم همکاری مردم نسبت به جلوگیری از این مهم تاکید کرد.

وی همچنین افزود: با راه‌اندازی مرکز نفس، پیگیری‌های انجام شده و مشاوره‌های کارشناسان، خوشبختانه سال گذشته ۴۴ مورد و در سال جاری نیز ۲۲ مورد از سقط جنین منصرف شدند.

بیگ زاده با اشاره با اقدامات انجام شده جهت کاهش سقط غیرقانونی در جنوب کرمان، گفت: تشکیل کارگروه پیشگیری، برپایی نمایشگاه در مراکز، چاپ بنر و انجام مشاوره با راه‌اندازی مرکز نفس از جمله این اقدامات به شمار می‌روند.

وی در پایان بیان کرد: تربیت ۸ مربی حفظ جنین که بهورزان و ماماهای منطقه را آموزش خواهند داد و جلب مشارکت خیران برای همکاری با مرکز نفس از دیگر این موارد محسوب می‌شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا