شهرستان ها

ظرفیت‌های بومی می‌توانند محور اشتغال آفرینی قرار بگیرند

قزوین – نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده و جمعی از بانوان استانداری قزوین گفت: ظرفیت‌های بومی می‌توانند محور اشتغال آفرینی قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با کبری علیخانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده و جمعی از بانوان استانداری قزوین با تبریک میلاد کوثر رسول خدا (ص)، حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امروز نیاز داریم جایگاه، رسالت و شخصیت حضرت زهرا (س) را بازخوانی کنیم و نسبت خودمان با آن حضرت را دوباره مطالعه کنیم و البته آن نگاه‌های سنتی با برکت و مفید هستند.

وی افزود: بازخوانی سیره و روش حضرت زهرا (س)؛ یعنی رسالت زن در عصر مقاومت اسلامی و شرایطی که امروز در دنیا، خصوصاً در جهان اسلام، شاهد آن هستیم و توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، رهبری و مدیریت می‌شود، را دنبال کنیم و شما به عنوان جامعه زنان ببینید چه رسالتی در تعامل با حضرت فاطمه زهرا (س) بر عهده دارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مطالعه گفتمان و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) راجع به مسئله زنان و خانواده را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: نکته‌ای که درباره مطالعه مطالبات امامین انقلاب که در حال انجامش هستید وجود دارد این است که می‌باید ریشه‌ی فرمایشات امامین انقلاب در قرآن کریم و متون دینی را پیدا کنید که این موضوع به کار شما استحکام می بخشد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: قرآن محوری است که رسول خدا (ص)، ائمه هدی (ع) و امامین انقلاب اسلامی به آن تاکید فراوان دارند و در روایات داریم که قرآن کریم را امام و پیشوای خود قرار دهید و می باید به صورت کاربردی و اجرایی در زندگی ما مؤثر باشد و تنها جنبه‌ی تشریفاتی نداشته باشد.

آیت الله عابدینی قرآن کریم را نسخه شفا بخش مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: در روایت داریم اگر کسی قرآن کریم را امام قرار دهد، قرآن تا بهشت او را رهبری می‌کند و هرکه کار خودش را انجام دهد و به خواندن قرآن تظاهر کند، قرآن او را به سمت جهنم می‌راند.

وی با اشاره به آیه ۵ سوره نساء افزود: در فتنه‌های اقتصادی، «وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ» کلید حل مشکل ماست؛ چراکه خداوند می‌فرماید مالتان را به دست بی خردان نسپارید، در آیه ۱۰۳ سوره بقره «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ» سفیه را به ما معرفی می‌کند که به قرآن، قیامت و دستورات دینی اعتنا ندارد و اگر ما مالمان را به دست سفیهان بسپاریم، قوام و استحکام جامعه از بین می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه بیان کرد: در فتنه‌های فرهنگی نیز جهاد کبیر طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب کلید حل مشکلات است و قرآن کریم ازدواج را عامل غنی شدن، شغل و درآمد می‌داند و کلید حل بحران جمعیت در آیه ۳۱ سوره اسرا وجود دارد و اگر به آن توجه نکنیم کشور در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: ما در فتنه جنگ افروزی دشمنان به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» خوب عمل کردیم و دیدیم امنیت کشور خودمان، لبنان، سوریه و عراق تأمین شد و کشورهای مستضعفی مانند یمن به قدرت منطقه تبدیل شدند.

آیت الله عابدینی نشر و گسترش فرهنگ فاطمی را اولویت اول کار در عرصه زنان و خانواده دانست و اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در نماز خود در پاسخ امام حسن (ع) فرمودند «الجارُ ثُمَّ الدّارُ» و در زندگی خود به آن عمل کردند.

وی در پایان تاکید کرد: از ظرفیت‌های بومی استان بهره بسیاری می‌توانیم ببریم و کشف استعدادهایی که در عرصه اشتغال بانوان در روستاها و شهرهای استان در حال فعالیت هستند، می‌توانند محور اشتغال آفرینی برای دیگران هم باشند و مواردی در این زمینه هم وجود داشته است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا