شهرستان ها

ظرفیت‌های خلیج فارس استفاده شود/ لزوم رفع مشکلات کارگران

بوشهر – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تلاش جدی برای رفع مشکلات کارگران شد و گفت: ظرفیت راهبردی خلیج فارس در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر جمعه در جمع رسانه‌ها اظهار داشت: طراحی و اجرای «زندگی بدون گناه» ‬ یکی از مهمترین برنامه‌های تربیتی ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدایی شدن و خدایی ماندن است اضافه کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند که بهترین عمل در ماه مبارک رمضان پرهیز و نزدیک نشدن به حرام‌های الهی و گناه است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: نقش مردم عزیز ایران و سرداران بزرگ مانند سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی با جان‌فشانی های میدانی و ایثارگری‌های جهادی در عرصه اقتدار ملی و بین المللی و دیپلماسی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار است.

وی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری‌های انقلابی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای یک مجموعه به هم پیوسته است که قدرت خود را از عنایات الهی، هدایت‌های رهبری و توان مردمی و جهاد نیروهای انقلابی در تمامی عرصه‌های قدرت آفرین و پیشرفت‌زا می‌گیرد. همگان باید قدردان این نعمت الهی باشند.

امام جمعه بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امیر مؤمنان امام علی بن ابی طالب (ع) بیان کرد: آن امام نماد الهی کمال انسانی و تجسم عینی راه خدا و طریق حق و قرآن و سیره انبیا و پیامبر گرامی اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه در زندگی و فهم آموزه‌های امام علی (ع) و پیروی از ایشان قطعاً مایه نجات و کمال انسان است و امیدوارم خداوند در شب‌های قدر برای تمامی جهان بشریت به ویژه ایران اسلامی مقدورات خیر تقدیر بفرماید و آرامش، آسایش، سلامت و موفقیت روزافزون نصیب بگرداند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: امیدوارم مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی جامع مدیریت خلیج فارس، از این ظرفیت راهبردی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به دور از سلطه جهان خواران و دخالت آنان، استفاده کارآمد و تمدن آفرین شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: بی تردید این آبراه بین المللی و تعیین‌کننده در جغرافیای ایران پیدایش یافته و به حیات خود ادامه داده است، بنابراین این آبراه فارسی بوده و فارسی خواهد ماند.

وی ضمن گرامیداشت یازدهم اردیبهشت روز کارگر ادامه داد: نقش کارگر در عرصه پیشرفت و توسعه، نقشی اساسی و زیربنایی است و تکریم و تعظیم مقام کارگر و رشد دانش و مهارت آنان یک ضرورت بنیادین است.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: ضمن گرامیداشت مقام کارگران عزیز و یاد و خاطره شهدای کارگر به تمام کارفرمایان توصیه می‌کنم که حقوق کارگران را مراعات کرده و نسبت به امور حقوقی، بهداشت محیط، مسائل فرهنگی و امنیت شغلی آنان دقت و توجه کنند.

وی همچنین با تبریک روز معلم و قدردانی از زحمات تمامی مسئولان این عرصه به ویژه کادر آموزشی و پرورشی گفت: توجه به آموزش و پرورش نشان از اندیشه بالای پیشرفت و توسعه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا