شهرستان ها

عبور یک خط پروپیلن از فارس / انتقال آب به فارس در جریان است

شیراز- رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: دو خط پروپیلن در کشور در حال اجراست که یک خط آن از فارس کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی ظهر شنبه در کارگروه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز بیان کرد: فارس استانی توانمند در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی است و در آغاز مجلس یازدهم نیز توجه ویژه ای به حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان داشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به سمت پروژه‌های بزرگ و زیربنایی حرکت کرد تا بتوان جایگاه زیرساخت‌های استان فارس در کشور را ارتقا داد و افق آینده استان به گونه‌ای باشد که توسعه محوری از جمله نکات اصلی استان باشد.

عزیزی تصریح کرد: انتقال آب در استان فارس از منبع خلیج فارس در حال پیگیری است و با مدیران ارشد کشور نیز مطرح شده و در مسیر حرکتی خود نیز قرار گرفته است این در حالی است که در حوزه ریلی نیز توافقات لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تلاش شده تا شاهد تحرک بیشتری در استان باشیم البته اصلاً برای استان فارس شایسته نیست که ٧٠ درصد نیازهای خود را از سایر استان‌ها تأمین کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دو خط پروپیلن در کشور قرار است اجرایی شود که مقرر شد یک خط پروپیلن از استان فارس عبور کند تا شاهد شکوفایی این حوزه در استان فارس باشیم و گام بزرگی در روند صنعتی شدن استان فارس برداشته شود این در حالی است که مقرر شده تا با استفاده از خوراک پتروشیمی طرح پتروشیمی دوم نیز در شیراز اجرایی و ایجاد شود.

وی گفت: تجربه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس نشان داد که می‌توان از این مدل برای سایر حوزه‌های انرژی استفاده کرد تا با هم افزایی میان بخش‌های مختلف نتایج مناسبی را کسب کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا