شهرستان ها

عدالت در بهره مندی از امکانات حوزه سلامت یک مطالبه جدی است

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: امروز همه مردم حق دارند که بر اساس عدالت از همه امکانات حوزه سلامت بهره ببرند و رسیدن به این موضوع یک مطالبه جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنیم پیشکسوت بهداشت و درمان و سلامتی آحاد مردم انبیا الهی و کتب آسمانی بودند و بنای بهداشت و درمان و سلامت جسم و روح و روان را آئین الهی قرار گذاشته‌اند.

امام جمعه قزوین تبیین کرد: در دستورات دینی بسیاری از دستورات در جهت بهداشت و سلامت داده شده است از جمله آنکه به هر بهانه‌ای غسل و شست و شو توصیه شده تا یک روند معنوی در کنار بهداشت وجود داشته باشد و یا در قرآن کریم انواع خوراکی‌ها با خاصیت‌هایمان توصیه شده‌اند که طبیبان بعدها و در طول تاریخ اطبا به آن دست یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کلیدواژه‌های تغذیه‌ای زیادی در قرآن و در دستور ائمه و پیامبر مکرم اسلام توصیه شده‌اند که علم و سایر تمدن‌ها قرن‌ها بعد به آن رسیده‌اند و ما باید این داشته‌ها را قدر بدانیم و به آنها عامل باشیم.

وی بیان کرد: امروزه عدالت در امکانات بهداشتی و سلامت یکی از مطالبات جدی مردم است و باید همه بتوانند از امکانات به میزان مناسبی بهره مند شود در حال که هم اکنون این رویه وجود ندارند، بسیاری از مردم در مناطق دور افتاده حتی از اینکه چه حقوقی در زمینه بهداشت و سلامت دارند نیز بی خبرند و این دانش باید به عموم مردم داده شود.

عابدینی با بیان این موضوع که در آموزه‌های اسلامی هر فردی که به معانی و عرصه‌ای از تقوا دست یافت باید تلاش کند هر مسلمان دیگری نیز به آن مرحله برسد گفت: در عرصه پزشکی و سلامت هم این عزیزان دعا می‌کنند و تلاش دارند که مردم به بشهترین سطح از سلامت دست یابند.

وی ادامه داد: ما در خیلی از مسائ می‌گوئیم اول پیشگیری بعد درمان و در خیلی از موضوعات از جمله در سبک زندگی مردم، فرهنگ و… نیز بتوانیم اصلاحاتی انجام دهیم کار عزیزان در کتدر سلامت و درمان شما آسان‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروزه با وجود برخی بداخلاقی‌ها در سطح جهان عده‌ای سلامت مردم را در گرو اهداف سیاسی و اقتصادی خود قرار می‌دهند در حال که پزشک تراز جامعه اسلامی و سیاست‌های جامعه اسلامی هرگز این گونه رفتارها را بر نمی تابد و سلامت جامعه نیز بر اساس تقوا پیش می‌رود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دو مسئله نظام پزشکی دینی ما را متمایز می‌کند، اول آنکه هیچ دردی بی درمان نیست و هنر محققان است که درمان را پیدا کنند و دیگر آنکه بیمارستان، پزشک و کادر درمان مظهر شفای الهی هستند و واسطه شفای الهی اند.

وی در خاتمه گفت: در جامعه پزشکی و سلامت ما رقابت و اولویت اقتصادی معنایی ندارد و در همین راستا نظام سلامت همان طور که در مکتب سردار سلیمانی تبیین شده باید سیرینی نظام سلامت و بهداشت تراز را به ذائقه مردم بنشانند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا