شهرستان ها

عدم شایستگی گزینی و شفافیت در انتخابات عامل عقب ماندگی شهرهاست

یاسوج- یک فعال سیاسی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد عدم شایستگی گزینی و شفافیت در انتخابات شورا را عامل عقب ماندگی شهرها از رشد و توسعه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد جعفری به خبرنگار مهر گفت: انتخابات شورا حقی است که شهروندان بر مدیریت شهری دارند و استفاده صحیح از این حق موجب رشد و تعالی زیست شهری خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های این حق این است که افرادی را برای حضور در شورای شهر انتخاب کنیم که شرایط لازم را برای مدیریت یک شهر زیبا با چشم انداز زیبا داشته باشند.

جعفری تصریح کرد: در انتخاب کاندیداها چه از جهت تدین و چه تعهد و تخصص باید دقت کافی را داشته باشیم و بدون در نظر قرار دادن مسائل قومی و جناحی به انتخاب برترین‌ها دست بزنیم.

وی اظهار داشت: متأسفانه هیجاناتی که در انتخابات شورای شهر و روستا وجود دارد و نگاه‌های قومیتی و منطقه‌ای که بر این انتخابات حاکم می‌شود، آفت مضری است که ما را از انتخاب درست باز می‌دارد.

این فعال سیاسی و فرهنگی شفافیت کاندیداها در ارائه برنامه‌های خود و همچنین شایسته گزینی انتخاب کنندگان را دو شرط مهم در انتخابات پیش رو برای حرکت رو به جلوی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: افرادی که انتخاب می‌شوند باید توانایی لازم را در وضع قوانین صحیح و کارآمد و متناسب با نیازهای شهری و شهروندی و از طرفی سلامت و شفافیت لازم را برای انتخاب شهرداری کارآمد داشته باشند.

شورای شهر قومی و منطقه‌ای آفتی برای رشد شهر است

وی افزود: اگر شورای شهر خودش شورای متعهد و متخصص و به دور از هیجانات و مسائل قومیتی و منطقه‌ای باشد، قطعاً در انتخاب مدیریت شهری و به تبع آن مدیریت شهری در تعیین زیرمجموعه خود به تعهد و متخصص توجه ویژه خواهند کرد.

جعفری گفت: همه این مسائل به شایسته گزینی در انتخاب شهروندان بر می‌گردد و اگر چننین انتخابی صورت گیرد، هم برای انتخاب کننده و هم انتخاب شونده باقیات صالحات خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های روز افزون دیگر شهرهای کشور گفت:

یاسوج مرکز استان و یک شهر شناخته شده است و از طرفی دارای طبیعتی خدادادی و چشم نواز است اما گاهی می‌بینیم درگیریها و حواشی که در شوراها به دلیل انتخاب نادرست ما ایجاد می‌شود و گاهی تا دو سال فضای شورا و شهرداری را متأثر از خود می‌کند، رشد و توسعه این شهر را به حاشیه می‌برد.

جعفری تاکید کرد: انتخاب غلط و براساس معیارهای قومی باعث می‌شود نه تنها گامی در زمینه توسعه شهری و زیباسازی فضای شهر برداشته نشود بلکه شهر و شهروندان در همه حوزه‌ها دچار عقب ماندگی خواهند شد.

وی به شهروندان توصیه کرد با به گزینی و انتخاب شایسته زمینه رشد شهر را فراهم کنند و از داوطلبین شوراها نیز خواست شفافیت در برنامه‌ها را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا