شهرستان ها

عدم شفافیت در مدیریت شهری تبعات اجتماعی و اقتصادی دارد

اصفهان – رئیس دوره اول شورای شهر اصفهان گفت: داوطلبان شورای شهر در انتخابات پیش رو شفافیت را دردستور کار قرار دهند چرا که عدم وجود این عنصر تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

حسین ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به رفتار منطقی داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی اظهار داشت: در این زمینه به داوطلبان توصیه می‌شود خود را به صورت واقعی و بدون درشت نمایی به شهروندان معرفی کنند و ادعاهای غیر قابل اثبات نداشته باشند.

شعارهای انتخاباتی باید مطابق با توانمندی، دانش، تجربه و تخصص افراد باشد

وی با بیان اینکه همه شعارهای انتخاباتی باید مطابق با توانمندی، دانش، تجربه و تخصص افراد باشد، تصریح کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای شهر باید همه شعارهای انتخاباتی خود را مطابق با اختیارات شورای شهر و شهرداری و نه فراتر از آن اعلام کنند.

این فعال اصطلاح طلب با اشاره به لزوم شفافیت و صداقت در رفتارهای داوطلبان در آستانه انتخابات ابراز داشت: سابقه و عملکرد داوطلبان در رده‌های خدمتی گذشته می‌تواند به شهروندان کمک کند تا میزان شفافیت و صداقت در شعارهای انتخاباتی را ارزیابی کنند، همچنین باید عملکرد گروه‌ها و جمعیت‌هایی که داوطلب انتخابات شوراها در آن فعالیت داشته نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با بررسی سابقه فعالیت‌های داوطلبان می‌توان دریافت که شعارهای انتخاباتی آنها شفاف است و یا ادعای شفافیت دارند.

ملایی با بیان اینکه هر کاندیدای شورای شهر باید در آستانه انتخابات توانایی‌های خود در بخش‌های مختلف مدیریت شهری را ارزیابی کند، ادامه داد: اعضای شورا باید در مدیریت‌های مالی، حقوقی، رشته‌های تخصصی عمران، معماری، شهرسازی، تأسیسات، حوزه آب، محیط زیست و فضای سبز تخصص داشته باشند.

حضور افراد متخصص در شورا برای تأثیرگذاری تصمیمات امری ضروری است

وی اضافه کرد: داوطلبان باید بدانند که چنانچه این توانایی‌ها را ندارند از صحنه انتخابات شوراها انصراف دهند چرا که فردای انتخابات اعضای شورا با این مسائل به صورت دائم مواجه هستند و باید حضور مؤثر در این صحنه‌های تصمیم گیری را بر اساس این نوع توانمندی‌ها داشته باشند.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم شفافیت در بدنه مدیریت شهری ابراز داشت: امروز نمی‌توان چیزی را مخفی کرد و مردم را فریب داد، مردم علاقه دارند همه چیز را به صورت شفاف و از سوی مسئولان دریافت کنند و چنانچه این اتفاق رخ ندهد چالش آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از تصمیمات مهم که در شهرداری گرفته می‌شود باید به اطلاع عموم مردم برسد، افزود: بسیاری از این تصمیمات به ویژه در زمینه تغییر کاربری‌ها، تعریض خیابان، ایجاد فضای سبز و … تأثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد که چنانچه این تصمیمات به صورت عمومی اطلاع رسانی نشود افراد فرصت طلب بهره برداری زیادی را خواهند داشت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا