شهرستان ها

عدم هماهنگی بین بخش خصوصی و مسئولان استان کرمان ناخوشایند است

کرمان- معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: مسئولان ارشد درصدد رفع مشکلات هستند ولی در رده های پایین تر سختگیرانه عمل می کنند و این عدم هماهنگی در بخش خصوصی و مسئولان استانی ناخوشایند است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل پیش از ظهر سه شنبه در نشست بررسی علمی و پژوهشی مشکلات واحدهای تولیدی رفسنجان، با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع)، به تکریم سرمایه گذاران اشاره کرد.

وی افزود: رونق بازار و معیشت زندگی مردم ارتباط تنگاتنگی با تشویق به فعالیت سرمایه گذار و فعالان اقتصادی دارد ولی متأسفانه این دیدگاه در جامعه کنونی کمرنگ شده است.

قویدل با ابراز گله مندی گفت: علیرغم تلاش و دغدغه مسئولان ارشد استانی، هماهنگی و انسجام کامل جهت رفع مشکل فعالان اقتصادی محقق نشده است.

معاون قضائی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، عدم هماهنگی در بخش خصوصی و مسئولان استانی را ناخوشایند عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، افزود: باید به طور ویژه دیدگاه مان برای پیگیری مسائل مربوط به بنگاههای اقتصادی، دیدگاهی جهادی باشد تا کمک دهنده این افسران درجنگ اقتصادی باشیم.

قویدل تاکید کرد: بسیاری از مسائل در شهرستان‌ها قابل حل است و مسئولان قضائی شهرستان باید جلسات هفتگی جهت پیگیری مشکلات بخش‌های خصوصی برنامه ریزی کنند که بدون شک نتایج مثمر ثمری در پی خواهد داشت.

وی در ادامه از پیگیری مشکلات حقوقی و قضائی این واحدهای تولیدی در مرکز استان سخن به میان آورد و افزود: یکی از دلایل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مربوط به تعارض منافع است که باید بیشتر در این زمینه دستگاه‌های نظارتی ورود کرده وآگاهی بخشی و اطلاع رسانی شود.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به عدم آگاهی برخی از مدیران نسبت به وظایف و اختیارات، بر اهمیت حمایت از فعالیت‌ها ی اقتصادی و تأثیر آموزش در افزایش آگاهی تاکید کرد.

قویدل ادامه داد: می‌طلبد که از این قبیل جلسات با حضور مسئولان و مدیران و همکاران قضائی گذاشته شود تا از نزدیک با مشکلات سرمایه گذاران آشنا شده و نگاهی جامع به مسائل پیدا کنند.

وی بیان کرد: مسئولان ارشد درصدد رفع مشکلات هستند ولی در رده‌های پایین‌تر سختگیرانه عمل می‌شود.

معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: این رویه نشان از عدم آگاهی و ضعف اشرافیت مسئول به مسائل اقتصادی دارد.

قویدل افزود: با توجه به شرایط اقتصادی هم اکنون، ضرورت اولیه جامعه ما، همراهی با فعالان اقتصادی است.

وی در پایان جلسه به پیگیری ترک فعل‌ها تاکید کرد و گفت: برای محقق شدن شعار سال که خود یک دستور حکومتی از جانب مقام معظم رهبری مدظله‌العالی است توجه ویژه مسئولان لازم است.

یادآوری می‌شود: در این جلسه مقرر شد موانع و چالش‌های اعلامی پس از احصا در سه بعد تقنینی، اجرایی و حقوقی قضائی در سطح شهرستان‌ها، استان و ملی از طریق دادگستری کل استان کرمان و با همکاری و همگرایی مسئولین در سراسر استان پیگیری شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا