شهرستان ها

عرفه روز استجابت دعا است/ برگزاری مراسم دعا در اماکن مقدس گلستان

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه عرفه روز استجابت دعا است، گفت: روز عرفه، یکی از اعیاد مسلمانان و روز دعا و عرض درخواست به درگاه پروردگار متعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بهترین دعاها که در نصوص دینی ما جایگاه بسیار ویژه ای دارد دعای عرفه است که از لسان سیدالشهدا حضرت ابی عبدالله امام حسین (ع) به ما رسیده است.

دیلمی با اشاره به اینکه عرفه روز استجابت دعا است، افزود: روز عرفه، یکی از اعیاد مسلمانان و روز دعا و عرض درخواست به درگاه پروردگار متعال است.

وی افزود: روز عرفه را باید مغتنم شمرد چرا که روز دعا و ذکر، تضرع و راز و نیاز با حی سبحان است روزی است که باید دعا کنیم وجودمان همواره همانند شهدا در تداوم خط سرخ عاشورا و صیانت از خون مطهر شهدا، برای امام جامعه و تعالی دین، منشأ خیر و اثر باشد.

مراسم دعای عرفه در بیش از ۱۱۰ نقطه از گلستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مراسم دعای پرفیض عرفه امسال در بیش از ۱۱۰ نقطه از استان گلستان از جمله امامزادگان شاخص، مساجد جامع و مصلی‌ها به همراه اعلان برائت از مشرکین و تلاوت آیات ابتدای سوره توبه، برگزار می‌شود.

دیلمی با اشاره به اینکه این مراسم در شهرستان گرگان مرکز استان از ساعت ۱۶ عصر در امامزاده عبدالله (ع) آغاز خواهد شد، اظهار کرد: ساعت شروع این مراسم معنوی در دیگر نقاط استان از ساعت ۱۶ الی ۱۸ متغیر است.

برگزاری نماز روز عید قربان در بیش از ۲۵۰ نقطه گلستان

دیلمی اظهار کرد: همچنین نماز روز عید قربان نیز صبح روز دوشنبه در بیش از ۲۵۰ نقطه استان از ساعت ۷ صبح با حضور گسترده و باشکوه مردم مؤمن و انقلابی در مصلی‌ها، مساجد جامع شاخص و اماکن مذهبی برگزار خواهد شد.

مکان‌های قرائت دعای عرفه در برخی از شهرهای استان به شرح ذیل است: گنبدکاووس- امامزاده یحیی بن زید علیه السلام ساعت ۱۷:۰۰ علی آبادکتول -مصلای امام رضا علیه السلام ساعت ۱۷:۰۰ آزادشهر -مصلای خاتم الانبیا ساعت ۱۷:۰۰ بندرترکمن – مسجد جامع این شهر رامیان -مسجد جامع این شهر ساعت ۱۶:۳۰ کردکوی -مسجد جامع ساعت ۱۷:۰۰ مینودشت -آستان مبارک امامزاده جعفر علیه السلام ساعت ۱۶:۰۰ بندرگزمسجدجامع ساعت ۱۶:۰۰ گالیکش- مسجد جامع ساعت ۱۶:۰۰ کلاله – مسجد جامع ساعت ۱۷:۰۰

آگهی
دکمه بازگشت به بالا