شهرستان ها

علت نشت آب در آسیاب‌های آبی تشریح شد

شوشتر- مدیر سازه‌های آبی شوشتر گفت: نشت آب در دیواره غربی محوطه آسیاب‌های آبی شوشتر به دلیل وجود سیستم فرسوده لوله‌کشی آب است.

محمدرضا بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از سیستم فرسودگی لوله‌کشی آب و نشت دیواره غربی محوطه آسیاب‌های آبی شهرستان شوشتر خبر داد و بیان کرد: پایین بودن این محوطه نسبت به کوچه‌های بالادست باعث نشت آب بیشتر در دیواره غربی محوطه آسیاب‌های آبی شوشتر شده است.

وی افزود: در این خصوص با همکاری فرمانداری و متولیان ذی‌ربط در حال پیگیری برای ترمیم این نشتی هستیم.

بهادری در ادامه به دیگر مشکلات سازه‌های آبی شهرستان شوشتر اشاره کرد و گفت: به خاطر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اماکن گردشگری نیز خساراتی به سازه‌های آسیاب‌های آبی شوشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه از اواسط اسفندماه ۹۸ با شیوع کرونا در شهرستان با تعطیلی اماکن گردشگری مواجه شده است، بیان کرد: یکی از درآمدهای میراث فرهنگی فروش بلیط‌ها از خدمات گردشگری همچون هتل‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی است که از این تعطیلی‌ها دچار آسیب‌های مالی شدند.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت‌ها از سوی وزارتخانه قرار است که تسهیلاتی ابلاغ شود اما فقط در حوزه صنایع‌دستی تسهیلاتی به این مراکز داده شدند.

مدیر سازه‌های آبی شوشتر با اشاره به اینکه بازگشایی اماکن گردشگری تنها با مجوز دستورالعمل‌های ستاد کرونا است، یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان شوشتر در وضعیت نارنجی قرار دارد، اماکن گردشگری به همان روال قبل هستند در صورت بازگشایی به شرایط کرونا بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محوطه آسیاب‌های آبی شوشتر، یکی از بخش‌های سیزده‌گانه سیستم آبی تاریخی شوشتر (سازه‌های آبی شوشتر) است.

این مجموعه به همراه دوازده اثر دیگر در پنجم تیرماه ۱۳۸۸ با عنوان سیستم آبی تاریخی شوشتر به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت رسیدند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا