شهرستان ها

علوم پزشکی متخصصان مورد نیاز شهرهای خراسان شمالی را تامین کند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از علوم پزشکی خواست تا در قالب برنامه‌ای زمان بندی شده، متخصصان مورد نیاز شهرها را تأمین کند و گفت: استانداری مسئول اجرای این برنامه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به تشخیص نیروی انتظامی باید حداقل ۲۰ درصد روشنایی به فضاهای عمومی بازگردد تا از بروز جرم جلوگیری شود.

استاندار خراسان شمالی به لزوم تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مدارس استان اشاره داشت و گفت: اگر منع قانونی از سطح ملی نباشد، می‌توانیم مدارس روستایی با جمعیت اندک را بازگشایی کنیم.

وی افزود: همچنین این کمیته برای واکسن خادمان موکب‌های اربعین و متقاضیان سفر اربعین تصمیم‌گیری کند.

شجاعی در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش آمادگی برای موج‌های بعدی کرونا، بیان کرد: نباید در پیک‌های بعدی با کمبود دارو، تجهیزات و یا کادر درمان رو به رو شویم.

استاندار خراسان شمالی از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا در قالب برنامه‌ای زمان بندی شده، متخصص مورد نیاز شهرستان‌ها را تأمین کند و تصریح کرد: در شرایط ویژه فعلی، کادر درمان نمی‌تواند بگوید که به یک شهرستان نمی‌رود؛ لذا اجرای این برنامه بر عهده استانداری خواهد بود.

وی افزود: آمار بستری و فوت در خراسان شمالی تناسب ندارد لذا به نظر می‌رسد در سیستم پزشکی مشکلی وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی موظف به ارائه گزارش است.

شجاعی بیماریابی و افزایش کیفیت درمان را دو راه برای کاهش مرگ و میر در استان دانست.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در انتها گفت: خراسان شمالی اثرگیری زیادی از استان‌های مجاور در حوزه کرونا دارد لذا باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر مشکلات را پیش بینی کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا