شهرستان ها

عملگرایی ویژگی بارز بسیجیان است

میامی- فرمانده سپاه ناحیه میامی با بیان اینکه بسیجیان باید در تمام زمینه‌ها برای مردم الگو باشند، گفت: عملگرایی و حق مداری از جمله مهمترین رسالت‌ها و ویژگی‌های بسیجیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی اسماعیلی در سخنرانی بین خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با اشاره به هفته بسیج، تاکید کرد: بسیج به معنای ساخته شدن و آمده به کار بودن است و امام خمینی (ره) بعد از تشکیل بسیج می‌فرمایند «سبقه بسیج به صدر اسلام باز می‌گردد» و این نشان دهنده تاریخ و تأثیر بسیج در دوران اسلام است.

وی افزود: بسیج در زمان پیامبر (ص) بود و وقتی جنگی رخ می‌داد علیه کافران اجماع و گردهمایی می‌شد اما امروز بسیج به مثابه یک نیروی مقتدر، توانمند و دارای قدرت پیش برندگی و دارای برخی پشتوانه و عقبه‌های فکری وسیع است نخستین معیار برای یک بسیجی، خدامحوری و ولایت محوری و تکلیف مداری و حق مداری است.

بسیج باید دشمن شناس باشد

فرمانده سپاه میامی با بیان اینکه بسیجی باید عمل گرا باشد، تاکید کرد: بسیجی باید دشمن شناس و برای مردم در تمام عرصه‌های مختلف زندگی الگو باشد از سوی دیگر دغدغه مندی برای تمام مسائل در کنار مسئولیت پذیری از ویژگی‌های بارز بسیجیان محسوب می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه هرکس احساس دغدغه در قبال ایران اسلامی داشته باشد، بسیجی محسوب می‌شود، بیان کرد: قانون گرایی و نظم و انضباط از دیگر ویژگی بسیجیان است از سوی دیگر وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی می‌فرمایند «بسیجی یعنی علی (ع) که تمام زندگی خود را وقف اسلام کرد» رسالت ما به مثابه خدمتگزاران بسیجیان، بسیار دشوار می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج با واژه مقاومت عجین است، تاکید داشت: مقاومت نقطه حساسی است که امروز بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال آن هستند امروز باید از خودمان بپرسیم چه چیزی رخ داد که با توجه به وضعیت خاورمیانه، برخی کشورها در برابر ظالمان ایستادند و برخی دیگر نتوانستند؟ آیا این امر جز سیطره تفکر بسیجی بود؟ امروز شاهد هستیم که تفکر بسیج در تمام منطقه سایه افکنده است.

فرمانده سپاه میامی با بیان اینکه مردم سالاری از دیگر ویژگی‌های بسیج است، تاکید کرد: در بیانیه گام دوم با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل معنویت، عدالت، اقتصاد، سبک زندگی، عزتمندی و… می‌توانیم مردمی داشته باشیم که سالار خودشان باشند و بتوانند به معنای واقعی مردم سالاری را در جامعه نهادینه کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا