شهرستان ها

عملیات اجرایی پتروشیمی دره شهر آغاز می شود

ایلام-نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس گفت: به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی دره شهر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد علیزاده صبح جمعه در دیدار با مردم دره شهر اظهار کرد: کمبود منابع و اعتبارات با توجه با شرایط کشور و هم چنین پروسه و فرآیندهای حاکم از عوامل مهم و اثرگذار در پیگیری امورات هستند.

وی در ادامه به موضوع ساماندهی پمپاژهای پایین دست سیمره پرداخت و افزود: از استارت پیگیری این امر ۱۳۹۹/۷/۲۷ تا مجاب کردن وزارت نیرو ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ قریب به یک سال طول کشید و با حضور اخیر کارشناسان در دره شهر این کار مهم در دست اقدام است‌.

علیزاده به پتروشیمی دره شهر پرداخت و گفت: مشکل خوراک این مجتمع با توجه به دیدار اخیر با وزیر نفت و هم چنین همکاری صندوق بازنشستگی نفت مبنی بر تعیین سرمایه گذار رفع شده و در حال ارائه طرح توجیهی به سرمایه گذار هستیم و با جدیتی که سرمایه گذار جدید دارد امیدواریم عملیات اجرایی این طرح اشتغال آفرین در سال جدید شروع شود.

نماینده مردم به اقدامات انجام شده حوزه آب شرب در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان برای مخازن، ترمیم و خطوط و شبکه‌ها اختصاص یافته و امسال نیز در تلاشیم روستاهایی که مشکل اب شرب دارند مرتفع گردند.

علیزاده هم چنین به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: تقریباً همه درمانگاه و مراکز جامع سلامت تکمیل و یا با پیشرفت بالای ۸۰ درصد هستند و آموزشگاه بهورزی نیز عملیات اجرایی آن آغاز و ساختمان بهداشت و درمان نیز کلنگ زنی شده است.

وی بیان کرد: اخذ مجوز اختصاص یک دستگاه آنژیوگرافی به این شهرستان نظر به دیدار اخیر با وزیر بهداشت و هم چنین رفع مشکل درمانگاه تامین اجتماعی و کلنگ زنی در آینده نزدیک از دیگر موضوعاتی مهم منطقه است.

نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: اتصال ماژین به آبدانان و آغاز عملیات اجرایی آن، به مناقصه رفتن پل اصلی گاومیشان با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک و پیگیری تکمیل چهار بانده های دره شهر به پلدختر و دره شهر به ایلام نیز در حال انجام است.

علیزاده در ادامه به سد سیکان پرداخت: این طرح از سال ۸۹ اغاز و یک طرح توجیهی (فنی، اقتصادی، زیست محیطی و …) دارد و تلاش ما این است این پروژه را روی ریل اصلی خود برگردانیم و بر این اساس با انتخاب پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا و اختصاص اعتبارات لازم و تعیین تکلیف زمین‌های مردم شریف روستای فرهاد آباد امیدواریم در سال جدید این پروژه روی ریل خود بیافتد.

وی خاطر نشان کرد: توزیع اعتبارات حاصل از سهم مسئولیت‌های اجتماعی نفت به حوزه جنوب، شهرستان دره شهر نیز بی نصیب نشده است به طوری که برای سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ قریب به ۳۰ میلیارد تومان به حوزه ورزش (احداث چمن‌های مصنوعی و سالن‌های ورزشی) و قریب به ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های هادی این شهرستان (بخش و روستا) اختصاص پیدا کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا