شهرستان ها

عملیات اطفا حریق در توسکستان به روز سوم رسید/محاصره آتش از ۴ جهت

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان این که تلاش برای اطفای آتش در توسکستان ادامه دارد، اظهار امیدواری کرد که امروز حریق به طور کامل اطفا شود.

ابوطالب قزلسفلو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: آتشی که از شامگاه یکشنبه در ارتفاعات جنگلی توسکستان آغاز شده بود، عصر روز گذشته (دوشنبه) با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی و امدادی مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: هم اکنون آتش در سه جبهه مهار شده اما در جبهه شمال غربی با وزش باد که صبح اتفاق افتاد، دوباره آتش شعله ور شده است.

قزلسفلو گفت: دیشب حدود ۷۰ نیروی عملیاتی در منطقه دچار حریق بوده و امروز نیروهای تازه نفس با بالگرد اضافه شدند تا از این افراد پشتیبانی کنند.

وی بیان کرد: برای کمک به اطفا به شهرستان های استان فراخوان داده شده و نیروهای مردمی و بسیجی هم پای کار آمده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: بالگرد وزارت دفاع هم که دیروز دچار نقص فنی شده بود، صبح پرواز شناسایی را انجام داده و روی سد نومل مستقر است تا با بهتر شدن شرایط دید از نظر مه پرواز کند.

قزلسفلو اضافه کرد: پوشش منطقه درختچه ای و منزول بوده و برای مهار آتش چاره ای جز زدن آتش بر وجود نداشت.

وی گفت: علاوه بر زدن آتش بر، نیروها هم به تجهیزاتی همچون دمنده، فلکس بک، آتش کوب و غیره مجهز هستند تا اطفای کامل صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خصوص وسعت خسارت دیده از آتش اظهارکرد: تا روز گذشته ۱۰ هکتار درگیر آتش بود و امروز وسعت نهایی برآورد و اعلام می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که امروز حریق به طور کامل اطفا شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا