شهرستان ها

عمل به وظایف به دور از شعارزدگی در دستور کار شورای نگهبان است

قزوین – معاون پژوهشکده شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نهادی است که نه تنها شعار نمی‌دهد بلکه اقداماتی را انجام می‌دهد که اصولاً کسی آن را انجام نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ابوالفضل درویشوند ظهر پنجشنبه در جمع مدیران رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: شورای نگهبان یک نهاد حقوقی است که وظایف و عملکرد اصلی آن در زیر سایه فضای سیاسی انتخابات دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه راهکار اصلی تغییر این نگاه، تغییر قانون است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم زبان حقوقی شورا را به زبان عمومی تبدیل کنیم.

معاون پژوهشکده شورای نگهبان افزود: در موضوعات قانونی این تغییر زبان تا حدودی انجام شده اما در موضوع انتخاباتی به دلیل جنس سیاسی موضوع، این کار انجام نشده است.

وی با اشاره به طرح برخی موضوعات در رسانه‌ها در رابطه با سن برخی افراد در شورای نگهبان تصریح کرد: نهادهایی که مرجع سیاستگذاری و قانون گذاری هستند نباید جوان باشند بلکه باید افرادی متبحر و با سابقه بالا باشند.

درویشوند ادامه داد: شورای نگهبان نهادی است که نه تنها شعار نمی‌دهد بلکه اقداماتی را انجام می‌دهد که اصولاً کسی آن را انجام نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: میانگین تأثیرگذاری عملکرد شورای نگهبان قانون اساسی در انتخابات در همه نظرسنجی‌ها چیزی حدود دو درصد بود.

معاون پژوهشکده شورای نگهبان در پایان یادآور شد: چالش اصلی این دور از انتخابات رویکرد معیشتی بود نه رویکرد سیاسی و اگر عملکرد دولت مناسب باشد بدون شک این چالش نیز رفع خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا