شهرستان ها

غربت فرهنگ شهادت در بین دولت‌ها/ لزوم توجه به ساماندهی قبور شهدا

قم- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که متولیان فرهنگی بسیاری در کشور داریم اما مقوله فرهنگ شهادت در این بین مظلوم واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه پنج شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد بیان کرد: در بحث ترویج فرهنگ شهادت با اینکه که متولیان فرهنگی بی شماری در کشور داریم ولی فرهنگ در بین دولت‌های مورد غفلت قرار گرفته است بهترین فرهنگ، فرهنگ شهادت است که ظرفیت تقابل با فرهنگ غرب دارد اما فرهنگ شهادت با مظلومیت روبرو است.

وی افزود: ۸ سال دفاع مقدس با وجود عمق خرابی‌ها و خسارت‌ها برای کشور ظرفیت بالایی داشت و باید در ترویج بیشتر فرهنگ شهادت برنامه‌ریزی شود.

وی در این جلسه خطاب به رئیس بنیاد شهید و ایثارگران گفت: رسیدگی به مسائل و وضعیت جانبازان و هم چنین خانواده شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد برخی در جبهه مقاومت و یا در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند و در این زمینه جان و یا یکی از اعضای بدن خود را از دست دادند اما به لحاظ سجلی با مشکلاتی روبرو هستند دفاتر نماینده قم و خراسان رضوی که بیشترین پرونده شهدای مدافعان حرم به آن سرازیر است از نزدیک با مشکلات این افراد آگاه است و باید وضعیت این خانواده‌ها پیگیری شود.

وی عنوان کرد: خیرین برای چند خانواده شهید مدافع حرم که با مشکل نداشتن مسکن روبرو هستند چندین مسکن تهیه کرده‌اند ولی برای سند زدن این مسکن‌ها به نام شهدا با چالش روبرو است، همچنین باید مسائل جانبازان شیمیایی و اخنواده های آنان نیز برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدای قم گفت: از بنیاد شهید و ایثارگران می‌خواهیم نسبت به ساماندهی گلزارهای شهدا رسیدگی کند چند گلزار قم نیاز به باز طراحی دارد این گلزارها در شأن شهدا نیست اگر در وقت کنونی ما پیگیری و حمایت نکنیم از نسل آینده چگونه می‌توان انتظار داشت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا