شهرستان ها

فاز اول مرمت امام‌زاده حسین (ع) تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد

قزوین – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: فاز نخست پروژه مرمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) شامل مرمت بام و سرداب تا پایان تابستان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مرمت بنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) اظهار کرد: با گذشت زمان بنای امام‌زاده حسین (ع) دچار آسیب‌های ظاهری جدی و چه‌بسا خطرناک شده بود به همین علت فاز اول مرمت این بنا از بام امامزاده آغاز شد.

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اذعان کرد: فاز اول مرمت از بام بنای امام‌زاده با رعایت موادیر مرمتی آغاز شد و در حال حاضر تقریباً به اتمام رسیده است.

وی افزود: اقدامات پی‌زنی، گمانه‌زنی و آزمایش‌های لازم برای مرمت و در خصوص رطوبت انباشته شده در سرداب انجام شده و کار مرمت در حال تکمیل است.

این مسئول ابراز کرد: پروژه مرمت در فاز اول یعنی مرمت بام و سرداب تا پایان تابستان اتمام پیدا می‌کند که البته فعالیت بیشتر ما در حوزه مرمت بوده و ساخت و ساز جدیدی در این بنا انجام نمی‌شود اما احتمال وسیع‌تر شدن سرداب وجود دارد.

وی در پایان گفت: بعد از اتمام فاز اول مرمت بام و سرداب امام‌زاده حسین (ع) فاز دوم یعنی مرمت گنبد و تزئینات امام‌زاده آغاز خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا