شهرستان ها

فاضلاب کرمانشاه در ۱۹ نقطه به رودخانه قره‌سو وارد می‌شود

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: فاضلاب شهر کرمانشاه در ۱۹ نقطه به رودخانه قره‌سو وارد می‌شود.

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فاضلاب شهر کرمانشاه در ۱۹ نقطه به رودخانه قره‌سو وارد شده که مقدار آن حدوداً به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

وی افزود: ۷۵ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه وارد تصفیه‌خانه شده و مابقی به قره‌سو می‌ریزد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های فاضلاب شهر کرمانشاه گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه برای احداث ۳۶۰ کیلومتر از این شبکه، رفع ۱۹ نقطه ورود به رودخانه قره‌سو، احداث سه ایستگاه پمپاژ و احداث ۲ مدول تصفیه‌خانه مورد نیاز است.

کاکاوند تصریح کرد: اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی مذکور طبق برآورد سال گذشته بوده که تمامی مراحل اخذ وام آن از بانک جهانی انجام اما به دلیل تحریم‌ها از سه سال گذشته متوقف و از دستور کار خارج شد.

به گفته وی اعتبارات استانی برای فاضلاب شهر کرمانشاه قابل توجه نبوده اما یک صد و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی برای این بخش در نظر گرفته شده که احداث مدول دوم تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به کشت برنج در این استان افزود: کشت دوم برنج در منطقه میاندربند شهرستان کرمانشاه آغاز شده و متولی رسیدگی به آن شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

کاکاوند تاکید کرد: کشت برنج منع قانونی داشته و با بهره‌برداری غیرمجاز کشاورزان از منابع تأمین آب، چاه‌های تأمین کننده آب شرب شهر کرمانشاه به شدت دچار مشکل شده و کاهش آبدهی دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا