شهرستان ها

فراخوان بیست و پنجمین مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس منتشر شد

اراک- مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی از انتشار فراخوان بیست و پنجمین مرحله استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت خبر داد.

بابک روزبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شعر به عنوان یکی از ابزارهای هنر در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار شهادت بسیار اثرگذار است و در عرصه هنر، شعر همچنان پویا و ماندگاری و اثرگذاری خود را دارد و شعر یک ثروت و سرمایه ملی است.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی افزود: شعر دفاع مقدس ریشه در حماسه‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران و رزمندگان اسلام دارد و جایگاه خود را پیدا کرده است

وی ادامه داد: در راستای کشف استعدادها و توانایی‌ها در حوزه شعر دفاع مقدس کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت پیش بینی شده و هرساله یک تجربه موفق کسب می‌کند و امسال شاهد برگزاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت هستیم که در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود.

روزبه بیان کرد: خلق شعر ایثارگرانه و شهیدانه از مهمترین دستاوردهای کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت است و امسال بیست و پنجمین دوره آن در سطح استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری در بخش‌های شعر عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای امنیت، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس، دانشجو و دانش آموز از جمله بخش‌های مهم سال جاری است.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار در مرحله استانی تا تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۲ خواهد بود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به ایمیل markaziadabiyatbonyad@gmail.com و یا شماره‌های ۰۹۱۰۰۶۱۷۸۰۸ ارسال کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا