شهرستان ها

فراخوان نمایشگاه عکس عکاسان خبری ویژه هفته خبرنگار در فارس

شیراز – فراخون نمایشگاه عکس عکاسان خبری استان فارس بمناسبت هفته خبرنگار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این فراخوان در دو بخش تخصصی و بخش ویژه بمنظور پویایی و نشاط در بین عکاسان خبری استان فارس در هفته خبرنگار اجرایی می‌شود.

بخش تخصصی این فراخوان شامل تولید ملی، جهش تولید، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، فضای شهری، شهر و مردمان مهربان، شهر مهربانی و فرهنگ و آئین‌ها و سنت‌های مردم استان فارس است.

در بخش ویژه این فراخوان با توجه به شرایط خاص اقلیمی استان فارس و شهر شیراز و شرایطی که در حال حاظر بصورت سراسری در بحث کمبود آب حاکم است، موضوع کمبود آب و بحران آب در استان فارس بعنوان موضوع ویژه این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

قوانین نمایشگاه به شرح زیر است:

این نمایشگاه ویژه عکاسان خبری استان فارس شاغل در رسانه‌های مکتوب و برخط استان فارس می‌باشد هر عکاس مجاز به ارسال پنج اثر در هر بخش می‌باشد، مجموعاً ۱۰ اثر برای هر دو بخش تخصصی و ویژه.

نام گذاری آثار بخش تخصصی با حرف T و بخش ویژه با حرف V آغاز گردند.

کلیه آثار باید در ابعاد ۲۰۰۰پ یکسل با رزولوشن ۳۰۰ پیکسل بدون واترمارک به ایمیل journalistshiraz@gmail.com ارسال گردند.

به همراه آثار ارسالی کپشن عکس بصورت یک فایل WORDباید ارسال گرد. آثار فاقد کپشن (توضیحاتی درباره زمان مکان و اتفاق درون عکس) فاقد اعتبار و از داوری نمایشگاه حذف می‌گردند.

به علت شیوع موج پنجم کرونا، مسائل غیر قابل پیشبینی توسط هیئت اجرایی نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

گاهشمار نمایشگاه نیز از ۱۳ مرداد آغاز و آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۵ مرداد، و همچنین داوری عکس‌های این نمایشگاه تا ۱۷ مرداد، همزمان با افتتاحیه نمایشگاه در روز خبرنگار صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه با تمرکز بر موضوعات معاصر و با هدف جلب بهترین آثار عکاسان خبری استان فارس و نمایش ابعاد حرفه‌ای هنر رسانه‌ای اصحاب رسانه استان فارس در بحث عکس مستند و مستند خبری به دنبال نمایش آثار فاخر در موضوعات روز است.

بنابراین نمایشگاه به دنبال موضوعاتی می‌باشد که عکاسان خبری استان فارس بصورت روزانه و تخصصی با آن سروکار دارند و بخشی از مشکلات جامعه را با توجه به موضوعات معاصر در قاب دوربین خود ثبت می‌نمایند.

لذا بصورت خاص در دو بخش تخصصی و ویژه موضوعات نمایشگاه مطرح می‌گردند. نکته قابل توجه در بررسی آثار این است که آثار از نظر فرم و محتوا باید ضمن رعایت اصول عکاسی، یک عکس خوب را ارائه دهند و صرفاً نمایش موضوع در عکس کفایت نمی‌کند.

موضوعات بخش تخصصی:

هر عکاس مجاز به ارسال حداکثر ۵ عکس در این بخش است.

تولید ملی، جهش تولید، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در قاب دوربین از نگاه عکاسان خبری استان فارس.

فضای شهری، شهر و مردمان مهربان، شهر مهربانی از نگاه عکاسان خبری استان فارس.

فرهنگ و آئین‌ها و سنت‌های مردم استان فارس از نگاه عکاسان خبری استان فارس.

موضوع ویژه:

هر عکاس مجاز به ارسال حداکثر ۵ عکس در این بخش است.

با توجه به شرایط خاص اقلیمی استان فارس و شهر شیراز و شرایطی که در حال حاظر بصورت سراسری در بحث کمبود آب حاکم است، یکی از این موضوعات که نیاز و دغدغه معاصر استان فارس می‌باشد و در قاب رسانه و هنر عکاسی به خوبی قابل نمایش است بحث کمبود آب و بحران آب در استان فارس بعنوان یکی از موضوعات پیشنهاد می‌گردد.

بر اساس این گزارش هیئت اجرایی این نمایشگاه متشکل از عکاسان خبری استان فارس نظیر امین برنجکار عکاس خبرگزاری مهر، رضا قادری عکاس خبرگزاری ایرنا، شیوا السادات عطاران عکاس خبرگزاری ایرنا، علی محمدی راد عکاس خبرگزاری صدا و سیما می‌باشند.

در بخش داوری و ارزیابی آثار نیز رضا قادری عکاس خبری استان فارس مشغول در خبرگزاری ایرنا، دانش آموخته عکاسی، فیلم ساز، عادل عزیزی عکاس خبری، دبیر عکس اسبق خبرگزاری صدا و سیما، باشگاه خبرنگاران جوان، داور و دبیر چند جشنواره ملی، سید محسن پیروی نژاد دانش آموخته عکاس خبری، برگزیده چند دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جشنواره‌های ملی فعالیت خواهند کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا