شهرستان ها

فراهم شدن زمینه آزادی ۳۱۵ زندانی جرائم غیر عمد در کردستان

سنندج- مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان گفت: به همت بسیج حقوقدانان استان زمینه آزادی ۳۱۵ زندانی جرایم غیر عمد فراهم شده است و این روند خیرخواهانه همچنان تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خسروی شامگاه دوشنبه در مراسم آزادسازی ۲۰ زندانی جرایم غیر عمد در سنندج اظهار کرد: در گرامیداشت هفته بسیج و با همکاری خیرین و بسیج حقوقدانان شاهد آزاد سازی جمعی از زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان هستیم که از این جمع ۲۰ نفر با مبلغ بدهی ۵۹ میلیارد ریال از زندان رهایی می‌یابند.

محمد خسروی افزود: توجه به زندانیان و امورات آنها از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان هاست که خوشبختانه سازمان بسیج حقوقدانان استان همیشه همراه و همگام با سازمان زندان‌ها در جهت گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضائی زندانیان و آزادی آنها نقش آفرین بوده است.

مسئول بسیج حقوقدانان استان کردستان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در نیمه نخست سال جاری اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان مفتخر است که در این مدت در جهت استمرار نهضت آزادسازی زندانیان نقش آفرینی مؤثری داشته که شرایط آزادی ۳۱۵ نفر زندانی در استان کردستان را به مناسبت هفته بسیج فراهم کرده است و امروز به صورت نمادین ۲۰ نفر از آنها آزاد و به آغوش گرم خانواده باز گشتند.

مددی افزود: ۱۱۷ نفر از زندانیان مالی با کمک خیرین و مجمع بسیج حقوقدانان و ستاد دیه استان و ۱۹۸ نفر با استفاده از تسهیلات قانونی آزاد شده‌اند که در مجموع زمینه ۳۱۵ نفر زندانی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این روند خیرخواهانه همچنان ادامه دارد و در این مسیر حقوقدانان بسیجی با تمام توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از این محل تلاش می‌کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا