شهرستان ها

فرسودگی تجهیزات تصفیه خانه شهید نظری کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تجهیزات تصفیه خانه شهید نظری شهر کرمانشاه طی ۵۲ سال گذشته تعمیر یا تعویض نشده و دچار فرسودگی است.

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع آب شرب شهر کرمانشاه، اظهار کرد: اعتبار ملی برای رفع فرسودگی شبکه آب شهر کرمانشاه وجود نداشته و تنها باید منابع استانی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

وی افزود: تبصره سه شورای اسلامی شهر کرمانشاه توسط اعضای آن در دوره پنجم حذف شده که این موضوع برای آب شرب کرمانشاه مشکل ساز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به تصفیه خانه شهید نظری شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: این تصفیه خانه در سال ۴۷ ساخته شده که در طول این سالیان و از ابتدای افتتاح این تصفیه خانه حتی یک پمپ آن تعمیر یا تعویض نشده است.

کاکاوند با بیان اینکه در سال ۹۹، هفت میلیارد تومان برای تعویض چهار پمپ تصفیه خانه شهید نظری کرمانشاه برای نخستین بار هزینه شد، گفت: در گذشته ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه شهید نظری انتقال داده شده که هم اکنون این مقدار به ۹۵۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی بیان کرد: آب تصفیه خانه شهید نظری از حفر چاه‌هایی که برخی با آن‌ها مخالف بودند، تأمین شده و در صورت عدم انجام این کار و حفره چاه قطعاً مشکلات بزرگ‌تر می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته در منطقه سه یعنی شمال شهر کرمانشاه مشکلات متعدد آبی دیده شده که در سال جاری مشکل خاصی دیده نشده است.

کاکاوند با اشاره به سد گاوشان گفت: این سد در سال‌های گذشته بین ۲۰۰ الی یک هزار لیتر آب بر ثانیه بدون تصفیه آب از آن به کرمانشاه منتقل شده اما هم اکنون یک هزار و یک صد لیتر بر ثانیه آب از سد گاوشان به کرمانشاه انتقال داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: متولی تأمین آب شرب شرکت آب منطقه‌ای بوده و تنها توزیع آب شرب با شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه است و ایجاد خط لوله انتقال آب از سد گاوشان به کرمانشاه برعهده آب منطقه‌ای بوده و در واقع پروژه سد گاوشان طبق قراردادهای امضا شده باید به صورت کامل در سال ۹۴ به آب و فاضلاب این استان تحویل داده می‌شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ظرفیت در نظر گرفته شده برای سد گاوشان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه بوده اما هم اکنون یک هزار و یک صد لیتر بر ثانیه است، بنابراین این موضوع یکی از دلایل کمبود آب در شهر کرمانشاه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا