شهرستان ها

فرهنگ ایران بیش از دیگر موضوعات مورد هجمه دشمنان است

البرز – نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر می‌بینیم امروز بیش از هر موضع دیگری از جمله سیاست، اقتصاد و مسائل مختلف دیگر فرهنگ ما مورد تهاجم قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن نوباوه وطن عصر سه‌شنبه به مناسبت ۱۷ آذر روز فرهنگی هشتگرد در جمع مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و جمعی از شهروندان هشتگردی که با حضور حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: به تاریخ شهر هشتگرد و ساوجبلاغ افتخار می‌کنم، چراکه تپه‌های ازبکی تاریخ بسیار کهنی دارد و آثار به جای مانده از اولین تمدن‌های بشری در تاریخ بشر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: نمونه‌ای از ماکت تپه‌های ازبکی در موزه متروپولیتن نیویورک مشاهده کردم و از آن به بعد به ارزش این آثار تاریخی پی بردم.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اهمیت فرهنگ تصریح کرد: اگر می‌بینیم امروز بیش از هر موضع دیگری از جمله سیاست، اقتصاد و مسائل مختلف دیگر فرهنگ ما مورد تهاجم قرار می‌گیرد، به اهمیت حفظ آن فرهنگ بیشتر واقف خواهیم شد و حتماً می‌توانیم هر کدام از ما نگهبان واقعی برای فرهنگمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دیدیم فرهنگ مجموعه‌ای از آداب، اصول، رفتار، اندیشه‌ها و اعتقادات و تمام چیزهایی که انسان را می‌تواند، به عنوان یک انسان مشخص در بخشی از کره زمین معرفی کند، اقرار نکردیم و هیچ‌کس در دنیا تا به حال نتوانسته بگوید که فرهنگ این آن است و آن نیست.

اندیشه عامل ماندگاری انسان است

نوباوه وطن گفت: از آن چارقد زیبایی که زنان ما به سر می‌کنند تا آن گیوه‌ای که مردان خودشان با دست خودشان می‌دوزند و می‌بافند و همچنین آن غذایی که می‌خوریم، به همگی آنها افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اندیشه ما از جمله عوامل ماندگاری انسان است، اظهار کرد: آن چیزی که باید به مردم کشور هدیه کنم قدرت فرهنگی است، چراکه در هیچ جای دنیا احساس نکردم آنها قوی‌تر از ما هستند.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه تاریخ ایران بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام نوشته شهید مطهری آمده است، اسلام عزیز هر کجا رفته آنجا را اسلامیزه کرده است، همچنین به نوک آفریقا، اتیوپی و سودان رفته و مردمان آنان را مسلمان و زبانشان نیز، تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری در قرن پنجم و ششم هجری، تعداد تألیفاتی که به زبان عربی در ایران فارس زبان نوشته شده است به اندازه تألیفات تمام کشورهای عربی است.

ایرانی‌ها اسلام را رشد دادند

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها اسلام عزیز را پذیرفتند و آن را رشد دادند و از دستاورد آن شخصیتی همچون سلمان فارسی شکل گرفت که در دنیا بی‌نظیر است.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: سلمان از نسل انسان‌های متفکر و متمدنی است که برای اندیشه‌های تازه تلاش می‌کند و امروز ما وارث یک چنین تمدنی هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا