شهرستان ها

فرهنگ زیربنای توسعه و ترقی جامعه است

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ زیربنای توسعه بخش‌های متعدد جامعه از جمله اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود و اصلاح جامعه مستلزم اصلاح فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی صبح دوشنبه در جشن روز فرهنگ عمومی در اردبیل به همت مؤسسه مردم نهاد آرتا هنر مهر اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی رسالت هدایت و اصلاح فرهنگ جامعه را برعهده دارند اما حوزه فرهنگ، گستره وسیعی دارد و مدیریت آن از عهده یک دستگاه خارج است و همه کنشگران و فعالان و افراد متنفذ باید در این راستا احساس مسئولیت کنند.

وی با اعلام همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشن روز فرهنگ عمومی، از مؤسسه مردم نهاد آرتا هنر و همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل در تدارک و اجرای این جشن قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همت همگانی، گام‌های بلندی جهت اعتلای فرهنگی استان برداشته شود.

مدیر عامل مؤسسه مردم نهاد آرتا هنر اردبیل نیز با اشاره به برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری گفت: برگزاری برنامه‌های متنوع و متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی از سوی این مؤسسه ادامه خواهد داشت.

نوید آچگان افزود: فرهنگ عمومی فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد و حوزه‌ای از عقاید، ارزش‌ها، جلوه‌های احساسات است.

مدیر عامل مؤسسه آرتا هنر مهر اردبیل اهمیت فرهنگ عمومی را یادآور شد و بیان کرد: فرهنگ عمومی مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر می‌باشد و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌شود.

اچگان گفت: تهاجم فرهنگی یک واقعیتی است و باید برای جامعه کار فرهنگی انجام داد و به گفته مقام معظم رهبری واقعاً ما برای کار در زمینه‌ی فرهنگ عمومی، میدان بازی داریم. اگر ما بخواهیم توسعه‌ی اقتصادی را به معنای صحیح کلمه در جامعه راه بیندازیم، احتیاج به تلاش فرهنگی داریم و از بیانات مقام معظم رهبری نتیجه می‌گیریم که اثر کار فرهنگی، صددرصد است و باید کار فرهنگی مداوم انجام بدهیم.

اجرای موسیقی سنتی با هنرنمایی گروه موسیقی سنتی نکیسا، سرودخوانی گروه الهادی (ع) و شعرخوانی مهدی میرزا رسول‌زاده، شیدا دلشاد و فاطمه محمدی از بخش‌های دیگر جشن روز فرهنگ عمومی در اردبیل بود و با استقبال گرم مردم مواجه شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا