شهرستان ها

فروش ۴۷ هزار دلاری محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۱۵ محصول شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به ارزش ۴۷ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف عباس‌پور عصر یکشنبه در نشست با فعالان حوزه نوآوری و فناوری در اردبیل اظهار کرد: ما همکاری خوبی را با دانشگاه و مراکز علمی، تحقیقاتی داریم به طوری که هم اکنون ۸۵ شرکت فناور و دانش‌بنیان با اشتغالزایی یک‌هزار و ۷۳۹ نفر در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی به تنوع تولید این شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: با همراهی نخبگان و برجستگان علوم و فناوری‌های جدید تولید و عرضه ۱۵ محصول را در سطح ملی و بین‌المللی شاهد هستیم به طوری که ارزآوری حاصل از فروش این محصولات ۴۷ هزار و ۵۰۰ دلار برآورد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: ما بازارهای حوزه قفقاز و حاشیه خلیج فارس را مقصد صادرات محصولات فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دادیم و سعی ما بر این است تا در این حوزه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

عباس‌پور افزود: ساختمان اداری و مراکز رشد و فناوری پارک در مرحله احداث و تکمیل نهایی است تا در شهرک الهیه اردبیل شاهد بهره‌برداری از این مجموعه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه در ۲ محور و در قالب ماده ۲۳ مجوز فعالیت به شرکت‌ها و مجموعه‌های فناور داده شده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا برآیند و خروجی این فعالیت‌ها به رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف کمک کند.

عباس‌پور از پیشرفت ۶۰ درصدی کارخانه نوآوری استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته با تزریق اعتبارات مناسب این پروژه پیشرفت مطلوبی را داشت و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، ۴۰ درصد کار بر زمین مانده کارخانه فناوری به اتمام رسیده و شاهد افتتاح این پروژه در هفته دولت سال آینده خواهیم بود.

وی بیان کرد: برای سفر دوم رئیس جمهور برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم برای توسعه فضای فیزیکی و زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان اردبیل اعتبارات مناسبی را جذب کنیم.

عباس‌پور به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، فناورآور و نوآور اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها به شکل همه‌جانبه مورد حمایت بوده و هم در تولید محصولات فناورانه و هم عرضه و فروش آن موانع و مشکلات برطرف شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما بر اساس نیازهای واحدهای صنعتی و تولیدی استان در حال برنامه‌ریزی با هدف راه‌اندازی تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید هستیم که امیدواریم در این حوزه با استخراج نیازمندی‌های استان بتوانیم در رفع این دغدغه‌ها و نیازها راهگشا باشیم.

عباس‌پور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، گردشگری و معدنی، سه رویداد فناورانه سال گذشته برگزار شد و در کنار آن از ظرفیت تبصره ۱۶ و ۱۸ برای پرداخت تسهیلات استفاده شده و سعی ما بر حمایت از واحدهای فناور و دانش‌بنیان داریم.

افزایش خط اعتباری صندوق پژوهش و فناوری به ۶۰ میلیارد تومان

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: عاملیت مالی پارک علم و فناوری صندوق پژوهش و فناوری است که ۲ سال قبل این صندوق فعالیت خود را در استان با هدف حمایت از شرکت‌ها و واحدهای فناور و نوآور آغاز کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته خط اعتباری صندوق از ۱۲ میلیارد تومان به بیش از ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته و ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، موفق شدیم برای ۳۶۳ طرح تسهیلات مناسبی را از محل صندوق پرداخت کنیم.

عباس‌پور اضافه کرد: فعالیت صندوق و پرداختی آن با یک رشد قابل قبول به ۱۱۸ میلیارد تومان افزایش یافته تا از منابع صندوق برای تجاری‌سازی محصولات و نمونه‌سازی آن استفاده کنیم.

وی تعامل خوب با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: تفاهمنامه‌ای را با دانشگاه محقق اردبیلی و شهرک‌های صنعتی به امضا رساندیم تا بر اساس نیاز فناورانه بخش صنعت حامی و کمک کار آنها باشیم.

عباس‌پور از راه‌اندازی پردیس مشترک با کشت و صنعت مغان و شهرک‌های صنعتی خبر داد و بیان کرد: ما سال گذشته با برگزاری رویداد فناورانه نسبت به جذب ۱۸۰ ایده و پالایش آن به تعداد ۷۰ ایده مناسب و فناورانه اقدام کردیم تا بر اساس فراخوان انجام شده ارائه ایده‌ها و تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی را شاهد باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با اتاق بازرگانی نیز همکاری‌های خوبی را انجام می‌دهیم تا به صادرکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنعت و معدن خدمات مناسب فناورانه را ارائه کرده و در زمینه تجاری‌سازی و صادرات محصولات آنها با فناوری‌ها و نوآوری‌های خاص حرکت‌های مناسب و تأثیرگذاری را انجام دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا