شهرستان ها

فروش 25 میلیاردی صنایع‌دستی در ۴۰ بازارچه نوروزی فارس

asdasd


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از فروش بیش از 25 میلیارد تومان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز چهاردهم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه در استان ۴۰ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی با 234 غرفه فعال شد، گفت: این بازارچه‌ها همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی تا دوازدهم فروردین ماه در سراسر استان برپا شد و طبق آمارهای ارائه‌ شده فروش محصولات صنایع‌دستی در این بازارچه های موقت  به 25میلیارد و 473 میلیون  و 590 هزار تومان رسید. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس  با بیان اینکه  بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نوروزی در کنار آثار شاخص گردشگری و تاریخی سراسر استان با هدف معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران برپاشد گفت:در برخی از غرفه‌های بازارچه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورک شاپ) صورت گرفت. 

ثابت اقلیدی افزود: در مدت مذکور 10 خانه کارگاه و 46 کارگاه فعال در قالب طرح کارگاه گردی پذیرای مسافران نورزی در استان بود.  

این بازارچه ها در اماکن شاخص تاریخی و گردشگری مانند مجموعه فرهنگی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بیشاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس برپا شد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا