شهرستان ها

فعالیت‌های مردمی به سیاسی کاری آلوده نشود

زاهدان – نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: انتساب سازمان‌های مردم نهاد به جناح‌های سیاسی هدف مقدس و احساس پاک را آلوده خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان شب گذشته در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان گفت: انجام فعالیت توسط مردم در سازمان‌های مردم نهاد مطلوب است اما باید توجه داشت که انتساب به جناح‌های مختلف هدف مقدس و احساس پاک را به کارهای سیاسی آلوده خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: انتساب گروه‌های مردمی به کارهای سیاسی لغزنده و به اصل کار لطمه می‌زند و در صورت انجام کارهای سیاسی همواره خود را محور حق دانسته و گروه‌های مقابل را محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله محامی بیان داشت: کار باید منصفانه و فارغ از مسائل قومی، مذهبی و حزبی دنبال شود زیرا در غیر این صورت مردم نیز ما را به سیاسی کاری قضاوت خواهند کرد.

وی ضمن تاکید بر مردمی بودن فعالیت‌ها ادامه داد: شناسایی آسیب‌ها، مشکلات و مسائل مختلف مردم مایه امیدواری است و باید مراقبت کنیم تا این هدف مقدس پاک باقی بماند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: انجام کار به صورت تخصصی، همکاری با سایر نهادها و پرهیز از موازی کاری مهم است و باید برای اینکار قسمت‌های مختلف را شناسایی و سپس با همکاری و تقسیم کار امورات را پیش ببریم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: اقدامات انجام شده خوب است اما باید مشخص شود که تا چه میزان به نتیجه رسیده که برای کسب نتایج بهتر باید فعالیت‌ها را اولویت بندی و کمیته‌های مختلف یک کار را دنبال و تا حصول نتیجه دنبال کرده و اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: بسیاری از مشکلات استان سال هاست که وجود دارد و همچنان به قوت خود باقی است که باید روی حل یک مشکل تمرکز کرده و پس از نتیجه گیری به دنبال حل مشکلات دیگر بروید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: پرونده‌های مختلفی وجود دارد که همچنان به نتیجه نرسیده و مطالبه‌گران باید در ابتدا عملکرد دستگاه‌های مختلف را رصد و سپس دست به دست هم داده و با تبلیغات فراوان مسئولین استان را جهت پیگیری و حل مشکلات وادار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات استان عدم همراهی مردم و مسئولان با سرمایه‌گذاران است که باعث شده بسیاری از صاحبان سرمایه تمایلی به فعالیت در استان نداشته باشند که در این جهت نیازمند فعالیت‌های فرهنگی مستمر هستیم زیرا رشد و توسعه استان با چنین فعالیت‌های حاصل خواهد شد.

همچنین در ابتدای این دیدار عیسی ابراهیم زاده رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت استان به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: فعالیت این سازمان به مدت ۲ سال است که آغاز شده و طی این مدت کارگروه‌های مختلف تشکیل و به دنبال راه اندازی مجموعه‌های شهرستانی هستیم.

وی ادامه داد: سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت رصدهایی پیرامون هر گونه فساد را صورت داده و همچنین در هر فسادی که دست کم یک سوی آن مقامات حقیقی یا حقوقی باشند جهت رسیدگی ورود کرده و در مواجهه با مشکلات راهکارهایی ارائه می‌دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا